تاریخ انتشار: دوشنبه 27 خرداد 1392
نقش اعصاب سمپاتیک در بیماری آرتریت

  نقش اعصاب سمپاتیک در بیماری آرتریت


بیماری آرتریت یا التهاب مفاصل یک اختلال ناتوان کننده است که از هر 10 کانادایی یک نفر به آن مبتلا می باشد و از درد ناشی از التهاب و آسیب مفاصل رنج می برد. این بیماری هنوز به طور کامل مدیریت نشده است و اغلب درمانهایی که برای کاهش درد آرتریت وجود دارد با اثرات جانبی متعددی همراه است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان و به نقل از medicalxpress ؛مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشگاه McGill درمجله Neuroscience به چاپ رسید نشان داد که سیستم عصبی و فاکتور رشد اعصاب (NGF) نقش مهمی را در بیماری آرتریت ایفا می کنند. این مطالعه نشان داد که کاهش سطح پروتئین C (پروتئینی  که رشد و بقای اعصاب را افزایش می دهد و مسئول درد نیز می باشد) می تواند یک استراتژی مهم در درمان آرتریت به حساب آید.
محققان دانشگاه McGill دراین مطالعه، آرتریت های التهابی مفاصل مچ  پا را در موش های آزمایشگاهی مورد بررسی قرار دادند .آنها تغییرات در عصب ها و بافت های اطراف مفصل ملتهب و متورم  را هم توسط نشانگرهای خاص حساس به نور فلورسانس و میکروسکوپ فلورسانس بررسی کردند.
نتایج نشان داد فیبرهای عصبی سمپاتیک که به طور معمول در تنظیم جریان خون در عروق خونی نقش دارند به دنبال شروع آرتریت و التهاب، در اطراف پوست این مفاصل ملتهب به طور چشمگیری افزایش پیدا می کنند وهمزمان سطح فاکتور NGF نیز در بیماران مبتلا به آرتریت افزایش پیدا می کند.این محققان به منظور بررسی نقش فیبرهای عصبی سمپاتیک که به طور غیر طبیعی در این بیماری ظهور پیدا می کنند، عملکرد این فیبرهای عصبی را مختل کردند که منجر به کاهش درد در حیوانات آزمایشگاهی گردید.
این یافته ها نشان داد که فیبرهای عصبی سمپاتیک نقش مهمی را در افزایش درد ناشی از آرتریت ایفا می کنند.در حال حاضر محققان در حال بررسی داروهای کاهش دهنده سطح NGF هستند که می تواند به عنوان یک درمان موثر برای بیماری آرتریت مورد استفاده قرار گیرد.

پایان  مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه