تاریخ انتشار: دوشنبه 27 خرداد 1392
۱۰ قلم داروی ضدسرطان تا شهریور در کشور رونمایی می‌شود
مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت :

  ۱۰ قلم داروی ضدسرطان تا شهریور در کشور رونمایی می‌شود

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت از تولید ۱۰ داروی ضدسرطان در کشور تا شهریور و فعالیت ۱۰ پروژه تولید واکسن جدید در کشور خبر داد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، مهدی صابری در رابطه با پروژه‌های جدید دارویی افزود: حدود 80 پروژه دارویی در دستور کار داریم که تا شهریور حدود 13 قلم دارو آماده بهره‌برداری خواهد بود.
20 میلیارد تومان صرفه‌جویی ارزی با تولید داروهای ضدسرطان
وی ادامه داد: حدود 10 قلم از این داروها که شهریور رونمایی می‌شود داروهای ضد سرطانی هستند که هم اکنون داروهای وارداتی مشابه آن،در کشور با قیمت بالا عرضه می‌شود بنابراین اگر داروهای ایرانی تولید شوند 20 میلیارد تومان صرفه‌جویی ارزی را با توجه به نرخ ارز فعلی خواهیم داشت.
مدیر کل دفتر توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: داروهای دیگر این پروژه در اقلام بیوتکنولوژیک هستند که کارهای نهایی آن در حال انجام است و سعی شده داروهایی که شهریور رونمایی می‌شوند حتماً عملیاتی شده و به بهره‌برداری کامل برسند به این معنی که فناوری انجام شده مورد استفاده مردم قرار گیرد و فقط در حد تولید باقی نماند.
کمک 300 میلیاردی ریاست جمهوری برای تولید دارو
صابری در مورد اعتبارات مورد نیاز نیز گفت: اعتبارات موجود فعلاً کافی است اما در پی نامه‌ای که به ریاست‌جمهوری داده‌ایم با درخواست کمک 300 میلیارد تومانی ما موافقت شده است که اگر عملیاتی شود حجم داروهای وارداتی به حداقل می‌رسند.
366 قلم داروی خارجی با ارزبری بالا حذف می‌شوند
وی ادامه داد: در حال حاضر 366 قلم داروی وارداتی در کشور وجود دارد که بیش از 25 هزار دلار ارزبری دارند و می‌توانیم با تولید این داروهای ایرانی آنها را به حداقل برسانیم.
دانشکده‌های داروسازی به تولید 40 قلم دارو متعهد شدند
مدیر کل دفتر توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات وزارت بهداشت گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی در این زمینه وارد عمل شده‌اند و به آنها گفته‌ایم که از ظرفیت دانشکده‌های داروسازی استفاده کنند و با برگزاری جلساتی با گروه‌های دارویی،متعهد شده‌اند 40 قلم داروی ایرانی را در صورت تأمین بودجه تولید کنند.
وی افزود: تأمین بودجه این پروژه نیز به صورت وام خواهد بود تا قابل برگشت به مجموعه تحقیقاتی باشد.
 8تا10 پروژه واکسن سازی در مرحله تولید
وی در مورد دیگر اقلام در دست اجرا نیز گفت: داروهای شیمیایی، بیوتکنولوژیک، واکسن و کیت‌های پزشکی از دیگر اقلامی است که به زودی توسط محققان کشور تولید می‌شود، در این زمینه حدود 8 تا 10 پروژه در حوزه واکسن‌سازی وجود دارد.
صابری تصریح کرد: قرار شده سرمایه‌گذاری بیشتر بر روی داروهایی که در فاز نهایی بالینی در کشورهای دیگر هستند انجام گیرد و در آینده زمینه‌ای ایجاد شود که از فناوری دارویی عقب نمانیم.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه