تاریخ انتشار: دوشنبه 29 بهمن 1397
پیوند سلول های بنیادی ممکن است به برخی از افراد مبتلا به MS تهاجمی کمک کند

  پیوند سلول های بنیادی ممکن است به برخی از افراد مبتلا به MS تهاجمی کمک کند

کارآزمایی بالینی جدید در دانشگاه Northwestern نشان داده است که افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس(MS) می توانند زمانی که داروهای استاندارد برای این بیماری با شکست مواجه می شوند، موثر واقع شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Healthday،  مطالعه ای جدید روی 110 بیمار مبتلا به موارد شدید و تهاجمی MS فوکوس کرده است. این بیماران علی رغم این که داروهای استاندارد MS را دریافت می کنند اما سالانه حداقل دو بار دچار حملات صرعی شده بودند. محققین این بیماران را به طور تصادفی به دو گروه تقسیم کردند و یک گروه را با داروهای معمول برای MS‌ و گروه دیگر را با سلول های بنیادی مشتق از خون خودشان تیمار کردند. طی یک بازه زمانی سه ساله آن ها تحت نظر قرار گرفتند و با توجه به نوع تیمار دریافتی تفاوت های قابل توجهی بین آن ها مشاهده شد.

در گروه تیمار شده با سلول های بنیادی، این سلول ها از مغز استخوان بیماران گرفته شده و ذخیره سازی شده و بعد از چندین روز شیمی درمانی برای ناک اوت کردن سیستم ایمنی موجود، مجددا به بیمار پیوند شدند. بعد از این که این سلول های بنیادی ذخیره سازی شده مجددا به بیمار تزریق شدند، با گذشت زمان سیستم ایمنی جدیدی را برای بیمار تولید کردند. نتایج نشان داد که در این بیماران علایم بیماری در مقایسه با بیماران تیمار شده با داروهای ضد MS به طور قابل توجهی بهبود یافت.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه