تاریخ انتشار: شنبه 25 اسفند 1397
کشف یک هدف دارویی برای درمان بیماری آلزایمر

  کشف یک هدف دارویی برای درمان بیماری آلزایمر

تجمع پلاک های آمیلوئید بتا(Aβ) و توده های در هم تنیده پروتئینی موسوم به tau در مغز از مشخصه های بیماری آلزایمر(AD) است. بیشتر تلاش ها روی مهار، آهسته کردن و حتی معکوس کردن حضور آمیلوئید بتا فوکوس کرده اند تا بتوانند آلزایمر را بهبود ببخشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، در مطالعه ای جدید محققین دانشگاه کالیفرنیا روی پروتئین tau‌ فوکوس کرده اند. در این مطالعه، آن ها از نورون های مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) مشتق شده از بیماران آلزایمری استفاده کردند. آن ها نشان دادند که استرهای کلستریلی(CE)(محصول ذخیره ای کلسترول اضافی درون سلول ها) به عنوان تنظیم کننده های tau عمل می کنند. مهم تر این که از طریق غربالگری بیش از 1600 داروی مورد تایید FDA، محققین دریافتند که دوزهای پایین داروی ضد ایدز موسوم به efavirenz می تواند از طریق فعال سازی آنزیم عصبی CYP46A1، سطح CE را پایین بیاورد و به موجب آن سطح tau‌ نیز در بیماران مبتلا به آلزایمر پایین می آید.

یافته های این مطالعه نشان داد که استرهای کلستریلی روی tau عمل می کنند و این بدین معنی است که گزینه ها و تسهیلات بیشتری برای مداخلات درمانی برای محققین فراهم خواهد بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه