تاریخ انتشار: یکشنبه 26 اسفند 1397
ایجاد ارگانوئیدها از یک منطقه مغزی برای مطالعه اختلالات شناختی

  ایجاد ارگانوئیدها از یک منطقه مغزی برای مطالعه اختلالات شناختی

محققین دانشگاه Yale توانسته اند دو ساختار مغزی و برهمکنش های آن ها را در شرایط آزمایشگاهی مدل سازی کنند و اطلاعاتی را در مورد منشا بیماری های عصبی روانی بدست آورند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، هیوان پارک و همکارانش توانسته اند ارگانوئید مربوط به تالاموس را در شرایط آزمایشگاهی تولید کنند. تالاموس، مرکز اصلی است که اطلاعات حسی را یکپارچه کرده و آن را به نواحی مختلف مغز می فرستد. ارگانوئیدهای تالاموسی از سلول های بنیادی تولید شده اند و می توان از آن ها برای تقلید نواحی مغزی و ارزیابی عملکرد این نواحی استفاده کرد. از این جهت از فن آوری تولید ارگانوئید برای تالاموس استفاده شد که این ناحیه در بروز چندین اختلال روانی نقش دارد. ارگانوئید تالاموسی در ادامه با یک ارگانوئید مربوط به ناحیه فرونتال ادغام شد. ناحیه فرونتال در عملکردهای شناختی رده بالا نقش دارد.

به عقیده هیوان پارک می توان از ارگانوئید تالاموسی تولید شده برای مطالعه صرع، اختلالات طیف اوتیسم، شیزوفرنی و حتی افسردگی استفاده کرد. مطالعات صورت گرفته روی افراد مبتلا به این بیماری ها نشان داده است که آن ها دارای نواقصی در ارتباطات قشری-تالاموسی شان و هم چنین تغییرات ریز ساختاری در تالاموس شان هستند. با تولید ارگانوئیدها از سلول های گرفته شده از خود بیماران که تغییرات ساختاری دخیل در هر بیماری را به خوبی نشان می دهند می توان به کشف درمان های اختصاصی و شخصی برای افراد امیدوار بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه