تاریخ انتشار: دوشنبه 28 مرداد 1398
پژوهش های بیشتر برای سلول درمانی نوزادان مبتلا به سندرم هایپوپلازی قلب چپ

  پژوهش های بیشتر برای سلول درمانی نوزادان مبتلا به سندرم هایپوپلازی قلب چپ

فاز اول یک کارآزمایی بالینی تحت نظارت سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) حاکی از پتانسیل بازسازی کنندگی یک درمان مورد استفاده برای سندرم هایپوپلازی قلب چپ(HLHS) است که از طریق جمع آوری، پردازش و تزریق مستقیم سلول های بنیادی خود نوزاد به قلب وی در زمان جراحی صورت می گیرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stem-cells-news، در مطالعه ای که در کلینیک مایو صورت گرفته است، محققین روی ایمنی و امکان پذیر بودن درمان مبتنی بر سلول های بنیادی برای تقویت عضلات قلبی کودکان مبتلا به سندرم هایپوپلازی قلب چپ فوکوس کرده اند.

سندرم هایپوپلازی قلب چپ سالانه تقریبا 1000 نوزاد را تحت تاثیر قرار می دهد. در این کودکان، سمت چپ قلب به طور قابل توجهی تکوین نیافته است و برای این عملکرد قلبی بویژه به منظور حمایت از بخش راستی قلب تصحیح شود، نیاز به مداخلات جراحی است. افراد مبتلا به این عارضه حداقل نیازمند سه مرحله جراحی هستند. مرحله اول موسوم به جراحی Norwood معمولا طی پنج روز اول زندگی این نوزادان صورت می گیرد. جراحی دوم موسوم به Glenn ظرف اولین ماه های زندگی کودک صورت می گیرد و جراحی سوم به نام Fontan بین دو تا چهار سالگی کودک انجام می گیرد.

در حال حاضر فاز اول یک کارآزمایی بالینی مربوط به 10 کودک شناخته شده برای ابتلا به سندرم هایپوپلازی قلب چپ قبل از تولد در کلینیک مایو در دست انجام است. برای این منظور، حداقل 35 میلی لیتر خون بند ناف در زمان تولد و با استفاده از یک کیت جمع آوری خون بند ناف اختصاصی جمع آوری شد. در ادامه این خون به کلینیک مایو فرستاده شد تا فرآوری و ذخیره شود. آزمایشگاه های سلول درمانی کلینیک مایو با همکاری کمپانی ReGen یک محصول بسیار تغلیظ شده از سلول های بنیادی را تولید کرده اند که می تواند ذخیره شده و سپس به بیمارستان منتقل شود تا طی جراحی دوم به قلب نوزاد تزریق شود. هر بیمار ابتدا متحمل اولین جراحی می شود و سپس سلول های بنیادی فرآوری شده خودش را طی دومین جراحی دریافت می کند. این اولین مطالعه ای است که روی سلول درمانی از طریق تزریق مستقیم سلول های بنیادی به قلب کودکان فوکوس کرده است. این مطالعه نیازمند جمع آوری طولانی مدت داده ها بعد از سلول درمانی است.

در حال حاضر، همه 10کودک با موفقیت متحمل دومین جراحی و تزریق مستقیم سلول های بنیادی به قلب شده اند. هیچ مرگی مشاهده نشده است و ظرف شش ماه بعد از جراحی دوم، هیچ گونه نگرانی از نظر ایمنی مشاهده نشده است. امید می رود که این رویکرد کودکان را از انجام پیوند قلب بی نیاز سازد.

کلینیک مایو قصد دارد که فاز IIb این مطالعه را با 50 نوزاد انجام دهد و این فاز روی تست توانایی سلول های بنیادی برای بهبود عملکرد قلبی فوکوس خواهد کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه