تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 23 مهر 1398
استفاده از سلول های بنیادی مشتق از بافت چربی می تواند بعد از عفونت باکتریایی، بازسازی استخوان را افزایش دهد

  استفاده از سلول های بنیادی مشتق از بافت چربی می تواند بعد از عفونت باکتریایی، بازسازی استخوان را افزایش دهد

کاهش پتانسیل بازسازی استخوانی بدلیل فرایندهای التهابی بعد از عفونت های باکتریایی شدید به صورت یک مشکل عمومی طی جراحی های ارتوپدی باقی مانده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، مطالعات گذشته بوسیله دکتر ژرن بهر و همکارانش در دانشگاه روهر در بوخوم آلمان نشان داده است که تنظیم نامناسب پاسخ های التهابی می تواند بازسازی استخوانی را بعد از آلودگی های باکتریایی متوقف سازد. مطالعه آن ها نشان داده بود که در این شرایط میزان استئوبلاست زایی کاهش و میزان استئوکلاست زایی و فعالیت سلول های B افزایش می یابد.

در مطالعه ای جدید در همین دانشگاه دکتر واگنر و همکارانش از سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از چربی به صورت موضعی برای استخوان های آلوده به باکتری مدل موشی استفاده کردند. نتایج نشان داد که این سلول درمانی میزان تشکیل استخوان های جدید را به دلیل افزایش تکثیر استئوبلاستی و بدنبال آن استئوبلاست زایی تقویت شده تا 10 برابر افزایش داد و موجب افزایش رگزایی نیز شد. هم چنین سلول درمانی با سلول های بنیادی مشتق از بافت چربی موجب کاهش فعالیت استئوکلاستی و در نتیجه بازجذب استخوانی شد. ارزیابی فعالیت سلول های B نشان داد که این سلول درمانی می تواند پاسخ ایمنی سازشی را به خوبی تعدیل کند.

به طور کلی داده های این مطالعه، سلول درمانی با سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از چربی را به عنوان یک ابزار موثر برای تقویت بازسازی استخوانی بعد از عفونت باکتریایی معرفی می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه