تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 آبان 1398
مطالعه مغز انسانی در موش

  مطالعه مغز انسانی در موش

مطالعه مغز انسان هنوز هم مشکلات و پیچیدگی های خاص خود را دارد. اسکن های مغزی از نظر رزولوشن و اطلاعاتی که می توانند ارائه می دهند با محدودیت مواجه هستند و رویکردهای آزمایشگاهی مورد استفاده نیز نمی توانند به طور کامل ریز محیط مغزی را شبیه سازی کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، روشی جدید بوسیله دکتر بارت د استروپر از پیشگامان پیوند سلول های میکروگلیای انسانی به مغز انسانی برای مطالعه مغز انسانی در موش ارائه شده است. سلول های میکروگلیایی مسئول حفظ مغز هستند و نقش مهمی نیز در تکوین بیماری آلزایمر بازی می کنند اما مطالعه آن ها آسان نیست. کشت میکروگلیاها در ظروف کشت متداول، پیچیدگی های محیط طبیعی این سلول ها را ندارد و به همین دلیل عملکرد واقعی این سلول ها را به خوبی شبیه سازی نمی کنند. در این میان مطالعه میکروگلیاهای جانوری نیز به دلیل تفاوت هایی که با سلول های انسانی دارند، اطلاعات مناسبی را ارائه نمی دهند.

در مطالعه جدید دکتر د استروپر و همکارانش میکروگلیاهای انسانی را از سلول های بنیادی تولید کرده و آن ها را به مغز موش پیوند کردند. در ادامه به بررسی این امر پرداختند که چگونه میکروگلیاهای انسانی زنده در مغز موش به پپتیدهای آمیلوئیدی حمله می کنند و مانع از آلزایمر می شوند. این مطالعه نشان می دهد که می توان پیوند میکروگلیا را درمانی موثر برای بیماری هایی مانند آلزایمر دانست!.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه