تاریخ انتشار: شنبه 30 آذر 1398
بهترین های سال گذشته: برترین مقالات Medicalxpress در سال 2019(بخش دوم)

  بهترین های سال گذشته: برترین مقالات Medicalxpress در سال 2019(بخش دوم)

سالی که گذشت سال خوبی در زمینه پزشکی و نوآوری های درمانی بود و ما در ادامه به تعداد دیگری از مطالعات جالب صورت گرفته در سال گذشته اشاره می کنیم.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تیمی از محققین دانشگاه ایالتی آریزونا گزارش کرده اند که علایم اوتیسم دو سال بعد از پیوند مدفوع تا نزدیک به 50 درصد در افراد مبتلا کاهش پیدا می کند. این مطالعه بر مبنای این تئوری صورت گرفت که اوتیسم ممکن است با مشکلات مربوط به میکروبیوم گوارشی مرتبط باشد. پیوند میکروبیوم سالم به فرد مبتلا به اوتیسم می تواند علایم بیماری را کاهش دهد.

تیمی از محققین برکلی در دانشگاه کالیفرنیا نشان داده اند که وارد کردن یک ژن می تواند موجب احیای بینایی در موش های نابینا شود. این مطالعه روی مدل موشی صورت گرفت که دچار تخریب شبکیه ناشی از مشکلات ژنتیکی  بود. طی این مطالعه یک ویروس برنامه ریزی شده به درون سلول های گانگلیون شبکیه تزریق شد تا آن ها مجددا به نور حساس شوند.

محققین دانشگاه اکستر نشان داده اند که کسانی که حداقل دو ساعت در هفته را در محیط بیرون از خانه و کار می گذرانند سالم تر بوده و از شرایط روانی بهتری برخوردار هستند. به عقیده آن ها حداقل این زمان 120 دقیقه است و اگر طول این مدت بیشتر شود مشکلی برای فرد پیش نمی آید.

سازمان غذا و داروی آمریکا، گران قیمت ترین داروی جهان(2 میلیون دلار) را مورد تایید قرار داد. این دارو Zolgensmaنام دارد و برای آتروفی نخاعی عضلانی تجویز می شود که یک بیماری نادر است که کنترل عضلات را مختل می کند و تقریبا اغلب افراد مبتلا را ظرف مدت دو سال می کشد. قیمت دقیق این دارو 125/2 میلیون دلار برآورد شده است که در صورتی که تحت پوشش بیمه قرار نگیرد فرد باید خود آن را پرداخت کند.

تیمی از محققین دانشگاه پنسیلوانیا ارتباط بین شروع زوال عقل و یک درمان سرطان پروستات بلوک کننده هورمون را شناسایی کرده اند. در این مطالعه که مربوط به پایگاه داده ای شامل 154 هزار مریض بود است، نتایج نشان داده است که بیمارانی که از این داروی بلوک کننده استفاده کرده اند زودتر به زوال مبتلا شده اند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه