تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 01 بهمن 1398
محققین کلینیک مایو بدنبال یک رویکرد اساسی برای درمان اعتیاد به کوکائین

  محققین کلینیک مایو بدنبال یک رویکرد اساسی برای درمان اعتیاد به کوکائین

در یک رویکرد جدید برای درمان اعتیاد به کوکائین، محققین کلینیک مایو بدنبال تصویب اولین مطالعات انسانی برای استفاده از ژن درمانی تک دوز هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، برای حمایت از بی خطر بودن و کارایی این رویکرد، آن ها انتقال موفقیت آمیز یک ژن کد کننده یک آنزیم دخیل در متابولیزه کردن کوکائین به محصولات فرعی بی ضرر در موش را نشان داده اند. این مطالعه در مجله Human Gene Therapy به چاپ رسیده است.

در این مطالعه، استفان بریمیوجوین و همکارانش در کلینیک مایو از یک وکتور ویروسی نوترکیب مرتبط با آدنو(AAV8) برای هدف قرار دادن یک ژن درمانی به کبد استفاده کردند. آن ها فقدان کامل عوارض جانبی مربوط به وکتور را در موش های مدل برای کوکائین و موش های کوکائینی طبیعی در دوزهای مختلف نشان دادند. در حقیقت موش هایی که متحمل ژن درمانی شدند و در ادامه مورد تزریق روزانه کوکائین قرار گرفتند شواهد پاتولوژیک کمتری را در مقایسه با موش های تزریق شده با کوکائین و ژن درمانی نشده نشان دادند. اختلالات سوء مصرف مواد مشکلات زیادی را برای سلامت جامع آمریکا و سایر کشورهای صنعتی ایجاد کرده است و استفاده از قدرت ژن درمانی می تواند رویکردی هیجان انگیز و امیدوار کننده برای مقابله با این معضل باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه