تاریخ انتشار: یکشنبه 20 بهمن 1398
راه‌اندازی فاز اول بزرگترین مرکز جامع سلول‌های بنیادی دانشگاهی در تهران

  راه‌اندازی فاز اول بزرگترین مرکز جامع سلول‌های بنیادی دانشگاهی در تهران

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: فاز اول بزرگترین مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه‌های کشور روز یکشنبه ( ۲۰ بهمن ۹۸) در دانشگاه علوم پزشکی تهران راه‌اندازی می‌شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ایرنا، امیرعلی حمیدیه اظهار داشت: رونمایی چندین محصول دانش بنیان، اتمام فاز اول مجموعه اتاق های تمیز سلول و ژن درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران از دیگر برنامه ها در مراسم راه‌اندازی فاز اول بزرگترین مرکز جامع سلول‌های بنیادی دانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی تهران خواهد بود.

وی ادامه داد: این مراکز دارای ساختار دانشگاه نسل سوم هستند که علاوه بر آموزش، پژوهش بر روی فناوری و توسعه اقتصاد دانش بنیان کار می کنند، تمرکز این مراکز برروی تولید محصول و ثبت پتنت است و به عبارتی حلقه مفقوده اتصال دانشگاه به صنعت خواهند بود.  

طراحی ۶ یا ۷ مرکز جامع سلول های بنیادی در کشور

حمیدیه افزود: ۶ یا ۷ مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی طراحی شده که تعدادی در نقاط مختلف کشور فعال شدند و برخی دیگر هم به زودی راه اندازی خواهند شد.

حمیدیه گفت: مراکز جامع سلول درمانی و پزشکی بازساختی در دانشگاه های علوم پزشکی تبریز، شیراز، کرمان و پژوهشگاه رویان راه اندازی شد، این مرکز در دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز روز یکشنبه این هفته افتتاح می شود و در یزد و اهواز قرار است به زودی این مراکز فعالیت خود را آغاز کنند.

وی اظهارداشت: یکی از برنامه های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کمک به گسترش فناوری دانشگاه ها، ایجاد زیرساخت ها به منظور فراهم شدن زیست بوم فناوری است تا حضور موثرتر کارآفرینان، شرکت های سرمایه گذار و شرکت دانش بنیان در کنار دانشگاه ها فراهم شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه