تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 27 اسفند 1398
تولید سلول های ایمنی در آزمایشگاه برای اولین بار

  تولید سلول های ایمنی در آزمایشگاه برای اولین بار

پیشرفت ها در زمینه علوم سلولی موجب شده است که محققین بتوانند در آینده ای نزدیک از سلول های پوستی برای تولید سلول های جدیدی که قابل استفاده برای ایمنی درمانی یا تست در مداخلات برای بیماری های خود ایمن هستند، استفاده کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، گروهی از پژوهشگران استرالیایی در انستیتو تحقیقات کودکان مرداک در مطالعه نشان داده اند که چگونه اولین ترین سلول های ایمنی در بدن شکل می گیرند. این سلول های ایمنی که از نوع لنفوسیت ها هستند بوسیله سلول هایی شکل می گیرند اولین اندام های جنین را تولید می کنند و این بدین معنی است که آن ها حاصل سلول های بنیادی خون ساز موجود در مغز استخوان نیستند. در این پژوهش، محققین از ترکیبی از دو فناوری آزمایشگاهی قوی به نام های مهندسی ژنتیک و کشت سلول های بنیادی در شرایط آزمایشگاهی استفاده کردند. در ابتدا آن ها آن ها سلول های بنیادی پرتوان مهندسی شده ای را تولید کردند که زمانی که یک مارکر پروتئینی مختص سلول های ایمنی اولیه به نام RAG1 روشن می شود، به رنگ سبز درخشان در می آیند. پروتئین RAG1 را مسئول ایجاد پاسخ ایمنی به عفونت ها و واکسن ها می دانند.

در ادامه محققین سلول های RAG1 مثبت را جداسازی کردند و نشان دادند که آن ها می توانند به انواع متعدد سلول های ایمنی از جمله سلول های مورد نیاز برای تکوین کل سیستم ایمنی تبدیل شوند. به عقیده محققین، این سلول های اولیه برای بلوغ صحیح تیموس به عنوان اندامی که مسئول تولید سلول های T است، ضروری هستند. سلول های RAG1 مثبت، محیطی ایمن و مطمئن را برای سلول های ایمنی که بعدا تولید می شوند، ارائه می کنند.

به عقیده پروفسور الفانتی مسئول این گروه تحقیقاتی می توان از این یافته ها برای درک نحوه بروز بیماری هایی مانند لوکمیا و دیابت نوع یک استفاده کرد و با درک بیشتر از این بیماری ها به راهکارهای درمانی مناسبی در این زمینه رسید.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه