تاریخ انتشار: شنبه 29 تیر 1392
موافقت ژاپن با آزمايش سلولهاي بنيادي کشت شده در آزمايشگاه بر روي انسان

  موافقت ژاپن با آزمايش سلولهاي بنيادي کشت شده در آزمايشگاه بر روي انسان

وزارت بهداشت ژاپن روز جمعه موافقت خود را با آغاز آزمایشهای کلینیکی پزشکی ترمیمی بر روی انسان با استفاده از سلولهای بنیادین کشت شده در آزمایشگاه اعلام کرد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از واحد مرکزی خبر، از ماه گذشته میلادی که یک کمیسیون کارشناسی تشکیل شده توسط دولت ژاپن، پروژه آزمایشی پیشنهادی «بنیاد تحقیقات علوم بهداشتی و نوآوری» موسوم به ایبری Ibri را تایید کرد، انتظار می رفت که دولت ژاپن با آغاز آزمایشهای کلینیکی پزشکی ترمیمی بر روی انسان موافقت کند. ایبری یک مرکز درمانی است که در منطقه کوبه Kobe در غرب ژاپن واقع شده است. 
محققان و پزشکان در این مرحله با انجام چنین آزمایش هایی بر روی بیماران تلاش می کنند نوعی بیماری بصری موسوم به « دژنراسیون ماکولا» یا همان تخریب لکه زرد را درمان کنند. 
این بیماری اولین عامل کوری افراد بالای 55 سال در کشورهای صنعتی جهان معرفی شده است. 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، پزشکان و محققان در این پروژه، سلولهای شبکیه چشم بیمار را در آزمایشگاه کشت می کنند و سپس آنها را در داخل چشم بیمار قرار می دهند. سلولهای بنیادین تولید شده به روش آزمایشگاهی، از سلول های بنیادین بالغی درست می شوند که به حالت تقریبا جنینی بازگردانده شده اند.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
یکشنبه, 07 فروردین,1401

امید

باسلام بیماری اشتارگات در چه مرحلی هست؟

یکشنبه, 07 فروردین,1401

پزشک مشاور

امید@:
با سلام
در ایران به زودی مراحل کارآزمایی بالینی ان تمام میشود.

دوشنبه, 01 فروردین,1401

محمد

با سلام من بیماری اشتارگات دارم چند مرکز زنگ زدم گفتن روی حیوان هست در کشورهای دیگه تو چه مرحله ی هستش اگر در خازج از ایران درمانش بیاد به ایرانم میرسه؟

پنجشنبه, 13 خرداد,1400

عادل

سلام .من داداشم‌چندوقت پیش براثرمشروب بینایی اش را از دست داده سلول های عصبش مشکل داره آیا جایی کشوری است ک این بیماری درمان شود کاشت بدند سلول ها را؟؟؟؟

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه