تاریخ انتشار: یکشنبه 24 فروردین 1399
حمایت فعالانه از تحقیقات سلول های بنیادی می تواند کلیدی برای درمان بیماری های مزمن لاعلاج باشد

  حمایت فعالانه از تحقیقات سلول های بنیادی می تواند کلیدی برای درمان بیماری های مزمن لاعلاج باشد

با شیوع ویروس کرونا و درمانده شدن جوامع بشری از مقابله با این بیماری می توان گفت هیچ وقت نیاز به تحقیقات پزشکی و درمان به این اندازه شفاف نبوده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، مبارزه با چنین کابوس هایی مانند کرونا دلیل سرمایه گذاری های مراکز، انستیتوها و کمپانی های تحقیقاتی فعال در زمینه پزشکی بازساختی و ... برای مقابله با بسیاری از بیماری های لاعلاج یا صعب العلاج بوده است. در این میان انستیتو پزشکی بازساختی کالیفرنیا(CRIM) از سال 2004 شروع به سرمایه گذاری در زمینه استفاده از سلول های بنیادی برای تسکین یا درمان بیماری های مزمن کرد و تاکنون بیش از 3 میلیارد دلار برای 71 پروژه در این زمینه سرمایه گذاری کرده است. از جمله این پروژه ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

در مطالعه محققین موفق شدند با حمایت CRIM، تکنیکی را برای برداشتن پروتئین CD47 از سلول های بنیادی سرطانی و مقابله با سرطان ارائه کنند.

در مطالعه ای دیگر، از پتانسیل سلول های بنیادی برای درمان آسیب نخاعی فردی که در سال 1999 دچار ضایعه نخاعی شده بود استفاده شد و با رسیدن به نتایج امیدوار کننده، مسیری در جهت سلول درمانی و تحقیق بیشتر در این زمینه باز شد.

از جمله موفقیت های دیگر CRIM، می توان به درمان 50 کودک مبتلا به بیماری کودک حبابی(bubble baby) با استفاده از سلول های بنیادی، ریکاوری عملکرد حرکتی چندین فرد که قابلیت حرکتی در ناحیه بالایی بدنشان را از دست داده بودند و همچین احیای بینایی زنی اشاره کرد که توانست برای اولین بار دوقلوهایش را ببیند.

برای درک هزینه بیماری های مزمن بد نیست به این نکته اشاره کنیم که دولت آمریکا سال گذشته نزدیک به سه تریلیون دلار برای درمان بیماری های مزمن هزینه کرده است که بخش اعظم آن از مالیات تامین می شود. از هر دو آمریکایی یک نفر دچار یک بیماری مزمن می شود و هزینه این بیماری ها در صورت لاعلاج بودن بسیار سرسام آور خواهد بود.

محققین در CRIM معتقدند جادوی سلول های بنیادی و سرمایه گذاری در استفاده از این سلول ها می تواند بسیاری از این رنج ها و البته هزینه ها را کاهش دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه