تاریخ انتشار: دوشنبه 08 اردیبهشت 1399
سازمان بهداشت جهانی: هیچ شواهدی مبنی بر ایمن شدن افراد بعد از ابتلا به کروناویروس وجود ندارد

  سازمان بهداشت جهانی: هیچ شواهدی مبنی بر ایمن شدن افراد بعد از ابتلا به کروناویروس وجود ندارد

سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز شنبه هشدار داد كه هیچ مدرکی مبنی بر این که كسانی كه درتست های کروناویروس جدید مثبت شده اند، ایمن سازی شده و در برابر عفونت مجدد محافظت می شوند، وجود ندارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که هیچ مدرکی وجود ندارد که افرادی که به COVID-19 مبتلا شده و خوب شده اند دارای آنتی بادی هایی باشند که آن ها را از عفونت مجدد مصون دارد. در واقع تا 24 آوریل 2020، هیچ شواهدی بدست نیامده است که وجود آنتی بادی های مربوط به SARS-CoV-2 منجر به ایمنی فرد در آینده شود.

برخی از دولت ها از مردم خواسته اند که به تدریج به کار برگردند و فعالیت اقتصادی خود را از سر بگیرند و مبنای تصمیم گیری آن ها اطلاعات بدست آمده از تست ها و کیت های سرولوژیکی بوده است حضور آنتی بادی های مربوط به این بیماری را در خون افراد نشان داده است. اما موثر بودن ایمن شدن به لطف این آنتی بادی ها هنوز اثبات نشده است و داده علمی وجود ندارد که متخصصین امر را راضی کند که یک به اصطلاح پاسپورت ایمنی را برای افرادی که پیش از این مبتلا شده اند صادر کنند و یا به افراد تضمین دهند که دیگر مبتلا نمی شوند.

علاوه بر آن چه گفته شد، سازمان بهداشت جهانی بر این باور است که تست های سرولوژیکی که در حال حاضر استفاده می شوند از نظر صحت و اطمینان نیازمند اعتبارسنجی بیشتری هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه