تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 30 اردیبهشت 1399
چگونه COVID-19 قلب را تحت تاثیر قرار می دهد

  چگونه COVID-19 قلب را تحت تاثیر قرار می دهد

آمارها نشان می دهد که حدود نیمی از بیمارانی که به COVID-19 مبتلا می شوند به دلیل آسیب قلبی تحت مراقبت های شدید پزشکی قرار می گیرند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، ارزیابی های اولیه روی بیماران مبتلا به COVID-19 حاکی از تمایل این بیماران به سمت آسیب های قلبی بوده است و همین امر موجب شده است که محققین در مرکز تحقیقات ریوی و عروقی دانشگاه سین سیناتی یک مینی گرانت 50 هزار دلاری را برای بررسی دلایل این امر بدست بیاورند. در این راستا محققین سلول های بنیادی را در شرایط آزمایشگاهی به سلول های قلبی تمایز خواهند داد و در ادامه نحوه ورود ویروس به قلب از طریق اتصال پروتئین های اسپایک را بررسی خواهند کرد. محققین بر این باورند که چسبیدن ویروس به قلب ممکن است به طرق مختلف منجر به آسیب به قلب و آزادسازی تروپونین به جریان خون شود. از آن جایی که این آسیب منجر به افزایش سطح تروپونین می شود، محققین سعی در اندازه گیری تروپونین متصل به پروتئین های اسپایک ویروس خواهند داشت. به نظر می رسد اندازه گیری کمپلکس تروپونین-پروتئین اسپایک  می تواند یک تست تشخیصی برای آسیب قلبی ناشی از COVID-19 باشد.

در بخش دیگری از مطالعه محققین سعی خواهند داشت اثر داروهای موجود در بازار را روی برهمکنش بین سلول های قلبی مشتق از سلول های بنیادی و ویروس بررسی کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه