تاریخ انتشار: یکشنبه 15 تیر 1399
سلول های قلبی طی سفر فضایی تغییر می کنند

  سلول های قلبی طی سفر فضایی تغییر می کنند

محققین نشان داده اند که سلول های قلبی که در فضا رشد می کنند، بیان ژن تغییر یافته ای را نشان می دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Health Day News، در پژوهشی جدید محققین نشان داده اند که کشت سلول های قلبی در فضا موجب تغییر در بیان ژن های آن ها می شود، اما تنها 10 روز بعد از برگرداندن این سلول ها به شرایط کشت روی کره زمین، این سلول های قلبی به شرایط طبیعی باز می گردند.

در این پژوهش جدید، محققین در دانشگاه کالیفرنیا از سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی برای مطالعه اثر سفر فضایی یا شرایط عدم جاذبه روی عملکرد قلب انسانی استفاده کردند. بی وزنی، عدم جاذبه یا اصطلاحا  microgravity، محیطی است که از منظر اثر آن روی بدن انسان به میزان بسیار زیادی ناشناخته باقی مانده است و مطالعاتی از این دست می تواند اطلاعات جدیدی را در این زمینه ارائه دهد.

مطالعات گذشته نشان داده اند که سفرهای فضایی منجر به شروع تغییراتی در عملکرد قلبی از جمله تغییر در ضربان قلب، فشار شریانی پایین تر و برون ده قلبی بالاتر می شود اما در مورد اثر بی وزنی روی عملکرد قلب انسان در سطح سلولی اطلاعات کمی موجود است.

این مطالعه با نشان دادن تغییر بیان ژن ها در این شرایط، دیدگاه هایی را در مورد مکانیسم های سلولی ارائه داده است که درک هر چه بهتر و بیشتر آن ها می توان به سلامت فضانوردان در سفرهای طولانی مدت کمک کند و یا دیدگاه های جدیدی را در زمینه بهبود سلامت قلب روی زمین ارائه دهد. محققین برنامه دارند که درمان های مختلفی را روی سلول های قلبی انسانی در شرایط بی وزنی تست کنند تا شاید بتوانند راهی برای جلوگیری از این تغییرات بیابند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه