تاریخ انتشار: شنبه 03 دی 1390
بیش از 80 بیماری با سلول های بنیادی خون بندناف درمان پذیر است

  بیش از 80 بیماری با سلول های بنیادی خون بندناف درمان پذیر است

یک عضو انجمن هماتولوژی اروپا گفت: انجام عمل پیوند در ایران در حد بسیار عالی و در سطح اروپا، آمریکا، استرالیا ، فرانسه و ایتالیا است.
امتیاز: Article Rating

دکتر پائولو ربولا (Paolo Rebulla) مدیر مرکز طب انتقال خون ایتالیا و محقق سلول های بنیادی در گفتگو با بنیان اظهار داشت: از نظر اقدامات کلینیکی پیوند سلول های بنیادی ایران تفاوت زیادی با دیگر کشورها ندارند و در سطح بالایی است. برای مثال ایران در حد اروپا، آمریکا، استرالیا، فرانسه، ایتالیا و ... است و تصور می کنم که این کشور توانایی دارد پیوند سلول های بنیادی را درحد بسیار بسیار عالی انجام دهد.

دکتر ربولا ارزش سلول های بنیادی موجود در خون بندناف را بسیار بالا دانست و گفت: در 90 وبسایت درباره ارزش های نگهداری خون بندناف بحث شده است.

این محقق سلول درمانی با بیان اینکه بیش از 70 یا 80 بیماری با سلول های بنیادی خون بندناف قابل درمان است بیان داشت: طی بررسی های به عمل آمده پیوند از مغز استخوان در مقایسه با پیوند با خون بندناف نتایج مشابه و موفقیت آمیزی داشته اند.

وی افزود: از مشاهده فعالیت های مرکز پیوند ایران بسیار هیجان زده شده ام زیرا نتایج این عمل جراحی نیز بسیار نزدیک به نتایج بین المللی است.

این پژوهشگر سلول های بنیادی خون بندناف همچنین عنوان داشت: مهمترین نکنته ای که سبب پیشرفت ایران می شود و درحال حاضرنه تنها برای ایران بلکه برای تمام کشورها نقطه ضعف محسوب می شود ارتباطات بین المللی محدود است زیرا ارتباط بین مراکز پزشکی و کشورهای دنیا کم است.

وی تاکید کرد: هرچه ارتباطات بیشتر شود پیشرفت علم هم بیشتر خواهد بود.

ربولا موقعیت ایران در زمینه پیوند سلول های بنیادی را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: در مرکز پیوند شریعتی سالانه 400 عمل پیوند صورت می گیرد که در مقایسه با مرکز پیوند ایتالیا که سالانه 50 عمل پیوند انجام می دهد بسیار چشمگیر و فوق العاده است.

عضو انجمن هماتولوژی اروپا اضافه کرد: با توجه به تفاوت های قومیتی که در ایران است و بر اساس تصمیمات بین المللی برای گسترش بانک های عمومی خون بندناف و جمع آوری نمونه های بیشتر از اهداکنندگان متفاوت، باید از بانک های عمومی خون بندناف در ایران نیز حمایت شود.

وی تصریح کرد : استفاده از سلول های بنیادی خون بندناف برای افرادی که دچار بیماری هستند و نیاز به پیوند دارند  و دهنده مناسب برای آنها یافت نمی شود کاربردی و در عین حال غیرتهاجمی و کم هزینه است.

پایان مطلب/


ثبت امتیاز
نظرات
شنبه, 25 تیر,1401

مهران

با عرض سلام
من پسرم ۱۱سالشه و بیماری اسکلودرمی داره قسمت راست از کمر تا پا،،،آیا با استفاده از خون بند ناف برادر کوچکترش امکان درمان داره؟

یکشنبه, 26 تیر,1401

پزشک مشاور


مهران@
با سلام
سلول های بنیادی خون بند ناف نوزادان درحال حاضرتنها برای درمان بیماری های خونی انجام میشود و برای درمان سایر بیماری ها به کار نمی رود.

شنبه, 25 تیر,1401

مهران

با عرض سلام
من پسرم ۱۱سالشه و بیماری اسکلودرمی داره قسمت راست از کمر تا پا،،،آیا با استفاده از خون بند ناف برادر کوچکترش امکان درمان داره؟

پنجشنبه, 18 فروردین,1401

محمد

فاویسم را میشه با سلول بنیادی درمان کرد

جمعه, 19 فروردین,1401

پزشک مشاور

محمد@"
با سلام
بیماری فاویسم بیماری خونی و ارثی است و سلول های بنیادی خون بند ناف نوزادان درحال حاضرتنها برای درمان بیماری های خونی خود نوزاد وبا احتمال 50 درصدبرای درمان بیماری های خونی خواهر وبرادر ان نوزاد کارایی داردوبرای درمان سایر بیماری ها به کار نمی رود
در دهلی هندوستان هم یک نوزاد با این روش و با استفاده از سلول های بندناف خودش درمان شده است.

چهارشنبه, 16 فروردین,1396

پزشک مشاور

رویا@
با سلام
سلول های بنیادی خون بند ناف نوزادان درحال حاضرتنها برای درمان بیماری های خونی انجام میشود و برای درمان سایر بیماری ها به کار نمی رود.

ﺳﻪشنبه, 15 فروردین,1396

رویا

با سلام پسر 9 ساله من دچار روماتیسم مصلی شده است الان 5 ماهه که قرص استفاده می کنن الان بنده باردارم آیا از طریق بند ناف میشه برای جلوگیری از این بیماری اقدام کرد . ممنونم

شنبه, 12 فروردین,1396

پزشک مشاور

عسل فدای@"
با سلام
سلول های بنیادی خون بند ناف نوزادان درحال حاضرتنها برای درمان بیماری های خونی خود نوزاد وبا احتمال 50 درصدبرای درمان بیماری های خونی خواهر وبرادر ان نوزاد کارایی داردوبرای درمان سایر بیماری ها به کار نمی رود.

چهارشنبه, 09 فروردین,1396

عسل فدای

با سلام و احترام دختر 7 ساله ای دارم که بر اثر برق گرفتگی دستش از زیر آرنج قطع شده میخواستم ببینم با سلول های بنیادی از ناف نوزادی که قرار است به دنیا بیاید میتواند پیوند دست انجام بدهد با تشکر

پنجشنبه, 12 اسفند,1395

علی

سلام من بیماری هموفیلی نوع Àمبتلا هستم میخواستم ببینم درایران برای درمان کامل این بیماری کاری انجام میشه یانه یا کلا توی دنیا میتونن کاملا این بیماری را با ژن درمانی درمان کنند باتشکر

ﺳﻪشنبه, 21 دی,1395

فاتحی

سلام دختری تازه متولدشده دارم که باتشخیص پزشکان بیکاری فاویسم داره ایاباپیونداستخوان درمانممیشه ممنون راهنمایی کنید

یکشنبه, 07 شهریور,1395

نانا

با سلول های بنیادی میشود رفلاکس معده را درمان کرد؟

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه