تاریخ انتشار: دوشنبه 27 مرداد 1399
سلول های بنیادی مشتق از چربی، احتباس گرافت چربی در جراحی زیبایی سینه را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد

  سلول های بنیادی مشتق از چربی، احتباس گرافت چربی در جراحی زیبایی سینه را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد

نتایج بدست آمده در مطالعه ای که در مجله STEM CELLS Translational Medicine به چاپ رسیده است نشان می دهد که زیبایی و تقویت سینه در بیماران تیمار شده با گرافت های چربی غنی از سلول های بنیادی مشتق از چربی در مقایسه با گرافت های غیر غنی شده به میزان قابل توجهی بهتر است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، یک کارآزمایی بالینی صورت گرفته بوسیله  محققین دانمارکی در دانشگاه کپنهاگ نشان می دهد که استفاده از بافت چربی غنی از سلول های بنیادی مشتق از چربی، یک رویکرد بی خطر و کارآمد را برای زیبایی سینه ارائه می دهد و می تواند منجر به بهبود روش متداول استفاده از گرافت چربی برای زیباسازی سینه باشد.

طی عمل جراحی، مقادیر مناسبی از بافت چربی برای پر کردن و بازسازی بافت سینه ای که در نتیجه جراحی سرطانی تخریب شده است، استفاده می شود. در حال حاضر از ایمپلنت های سیلیکونی به عنوان گلداستاندارد استفاده می شود که خود با عوارضی همراه است و حتی منجر به لنفوما می شوند. در این مطالعه محققین، 12 خانم با سینه های کوچک که نیاز به انجام جراحی زیبایی بودند را به دو گروه تقسیم کردند. شش نفر از آن ها از گرافت چربی غنی از سلول های بنیادی مزانشیمی استفاده کردند و این در حالی بود که شش نفر از آن ها تنها گرافت های چربی معمول را استفاده کردند(کنترل). در ادامه آن ها برای 18 ماه تحت نظر بودند که این امر تا پنج سال ادامه خواهد داشت.

ظرف مدت این 18 ماه، نتایج بدست آمده از MRI نشان دهنده نتایج بالینی در گروه تیمار شده با گرافت غنی از سلول های بنیادی بود. میزان بزرگ شدن بافت سینه در گروه تیمار شده با گرافت غنی از سلول های بنیادی در مقایسه با گروه کنترل 6/2 برابر بود. این مطالعه نشان دهنده یک پروفایل ایمنی برای استفاده از سلول های استرومایی مشتق از چربی برای جراحی های زیبایی سینه است که می تواند طیف وسیعی از افراد را در برگیرد: آن هایی که به منظور زیبایی نیاز به جراحی دارند  و آن هایی که بدلایلی مانند سرطان و از دست رفتن بخشی از بافت سینه شان نیازمند جراحی می شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه