تاریخ انتشار: چهارشنبه 09 مهر 1399
بند ناف برای درمان آرتریت در سگ ها

  بند ناف برای درمان آرتریت در سگ ها

سلول های بنیادی موجود در خون و بافت بند ناف تنها قابل استفاده برای انسان نیستند و سایر پستانداران مانند سگ ها نیز می توانند از موهبت آن ها بهره مند شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از cryo-cell، سگ ها را بهترین دوست انسان ها می دانند و در صورتی که این موجود دوست داشتنی دچار مشکلی شایع در بین سگ سانان به نام آرتریت شود و درد و سفتی را در مفاصل و اندام حرکتی اش حس کند، یافتن راهکاری درمانی برای آن در اولویت قرار می گیرد. در این راستا محققین در مرکز مراقبت از حیوانات خانگی سنت فرانسیس سعی بر استفاده از بافت بند ناف برای درمان آرتریت در سگ ها داشته اند. در حال حاضر سلول های بنیادی مشتق از بند ناف از بند ناف اهدایی سگ ها تامین می شود و صاحبان سگ ها برای استفاده از آن ها باید هزینه ای را بپردازند.

به عقیده محققین بافت بند ناف و سلول های آن تنها برای درمان آرتریت در سگ ها نیستند و شمار زیادی از کارآزمایی های بالینی نیز در دست انجام هستند تا از سلول های بنیادی بند ناف برای درمان آرتریت در انسان ها استفاده کنند. این کارآزمایی ها قصد دارند از سلول های بنیادی برای درمان آرتریت روماتوئید به عنوان یک مشکل خود ایمن و آرتریت های مخربی مانند استئوآرتریت و ... که منجر به تخریب غضروف مفصلی می شوند استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه