تاریخ انتشار: دوشنبه 28 مهر 1399
مایع آمنیوتیک، درمانی مناسب و جدید برای سکته ایسکمیک

  مایع آمنیوتیک، درمانی مناسب و جدید برای سکته ایسکمیک

سلول های بنیادی به ماده اولیه بسیاری از رویکردهای درمانی برای انواع اختلالات انسانی تبدیل شده اند؛ با این وجود هنوز محدودیت هایی وجود دارند که برای کاربرد آن ها در بالین باید بر آن ها فائق آمد که از جمله آن ها درک نحوه عملکرد آن ها است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، برای نشان دادن مکانیسم های دخیل در تاثیر درمانی سلول های بنیادی بررسی های برون تنی لازم است تا به لطف نتایج آن ها از درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی حمایت شود. برخلاف توجه زیادی که به سلول های بنیادی مایع آمنیوتیک انسانی شده است، در مورد مشخصه سکرتوم ترشحی آن ها و پتانسیل این سکرتوم در پاتولوژی های مختلف از جمله مشکلات عصبی مانند سکته اطلاعات اندکی در دست است.

در پژوهشی جدید محققین برای رسیدن به دیدگاه های بیشتر در مورد پتانسیل درمانی سلول های بنیادی مایع آمنیوتیک و مسیرهای انتقال پیامی که بوسیله سکرتوم این سلول های بنیادی بنیادی فعال می شوند، آزمایشاتی را انجام داده اند. آن ها به بررسی کسر اگزوزومی موجود در محیط روی این سلول ها و محتوای میکروRNA درون این اگزوزوم ها پرداختند. سکرتوم مشتق از سلول های بنیادی مایع آمنیوتیک انسانی قادر به فعال کردن مسیرهای بقا و ضد مرگ سلولی بود. آنالیز میکروRNA در اگزوزوم ها پانلی از 16 میکروRNA بیش بیان شده و دخیل در مسیرهای پیام رسانی بقا را نشان داده است که از جمله این مسیرها می توان به پیام رسانی نوروتروفین اشاره کرد که ارتباط قوی با حفاظت عصبی و مرگ سلول های عصبی دارد. نتایج بدست آمده نشان می دهد که اگزوزوم های مشتق از سلول های بنیادی مایع آمنیوتیک دارای اثرات حفاظت کننده عصبی هستند و می توانند میزان بقای سلول های عصبی را افزایش دهند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه