تاریخ انتشار: یکشنبه 11 آبان 1399
موفق بودن Dasatinib و blinatumomab برای بیماران  مبتلا به لوکمیای لنفوبلاستیک حاد و Ph مثبت

  موفق بودن Dasatinib و blinatumomab برای بیماران مبتلا به لوکمیای لنفوبلاستیک حاد و Ph مثبت

درمان با Dasatinib و blinatumomab با وقوع بالای پاسخ های مولکولی و افزایش بقای بیماران مبتلا به لوکمیای لنفوبلاستیک حاد(ALL) و مثبت برای کروموزوم فیلادلفیا(Ph) همراه است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از HealthDay، رابین فوآ و همکارانش در دانشگاه ساپینزای رم در فاز دو یک کارآزمایی بالینی برای 63 بیمارا مبتلا به ALL مثبت برای Ph، آن ها را در ابتدا با Dasatinib به همراه گلوکوکورتیکوئید تیمار کردند و در ادامه آن ها را دو دوره با  blinatumomab تیمار کردند.

نتایج نشان داد که 98 درصد بیماران به بهبودی کامل دست یافتند. 29 درصد این بیماران پاسخ مولکولی به  dasatinib به تنهایی نشان دادند و این در حالی بود که با اضافه شدن دو دوره blinatumomab، این میزان به 60 درصد افزایش یافت. اما زمانی که یک دوره دیگر تیمار با blinatumomab به پروتکل درمانی اضافه شد، میزان بقا و بهبودی بیماران با 98 درصد رسید.

نتایج این مطالعه نشان داد که ترکیب Dasatinib و blinatumomab با افزایش پاسخ های هماتولوژیک کامل و پاسخ های مولکولی مناسب به درمان برای بیماران مبتلا به ALL و مثبت برای Ph همراه است که موجب افزایش بقا و زنده مانی آن ها می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه