تاریخ انتشار: دوشنبه 12 آبان 1399
سلول های CAR NKT درمانی امیدوار کننده برای ایمنی درمانی تومورهای توپر

  سلول های CAR NKT درمانی امیدوار کننده برای ایمنی درمانی تومورهای توپر

سلول های کشنده ذاتی(NK T cells)، ویژگی های ضد توموری بالقوه ای را در مدل های توموری موشی نشان داده اند و هم چنین استفاده از آن ها برای بیماران انسانی مبتلا به سرطان نیز مطلوب بوده است. با این حال تعداد اندک این سلول ها در انسان، کاربرد بالینی آن ها را محدود کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، در مطالعه ای جدید، محققین نتایج موقتی و امیدوار کننده ای را از انجام فاز یک کارازمایی بالینی روی سه بیمار ارائه کرده اند که مورد تیمار با سلول های NK T مهندسی شده برای بیان گیرنده آنتی ژن کایمریک اختصاصی GD2 و اینترلوکین 15 قرار گرفتند. این بیماران مبتلا به نوروبلاستومای مقاوم بودند. هدف اولیه ارزیابی ایمنی و پاسخ های ضد توموری و هم چنین ارزیابی پاسخ ایمنی بیماران بودند. نتایج نشان داد که بیماران که با تقریبا 3 میلیون سلول NK T مهندسی شده تیمار شده بودند، هیچ گونه عارضه جانبی را نشان ندادند. این سلول ها درون تومورها تجمع پیدا کردند و موجب پسرفت آسیب های متاستازیک نیز شدند.

نتایج اولیه این مطالعه حاکی از این بوده است که سلول های CAR-NKT می توانند در مقیاس بالینی تکثیر شوند و به طور بی خطری برای بیماران مبتلا به سرطان استفاده شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه