تاریخ انتشار: پنجشنبه 15 آبان 1399
مخمر تغییر یافته برای درمان عفونت های باکتریایی روده

  مخمر تغییر یافته برای درمان عفونت های باکتریایی روده

تیمی از محققین در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه مریلند دریافته اند که تغییر نوعی شایع از مخمرها آن را برای درمان عفونت های روده ای کلستریدیوم دیفیسیل موثر می سازد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، آلودگی کلستریدیوم دیفیسیل معمولا افرادی را درگیر می کند که برای درمان عفونت های باکتریایی از آنتی بیوتیک استفاده می کنند؛ زمانی که انتی بیوتیک ها باکتری های مفید را در روده می کشند، روده مستعد آلودگی به عفونت های کلستریدیوم دیفیسیل می شود. عفونت کلستریدیوم دیفیسیل سالانه نزدیک به 3 هزار نفر را به کام مرگ می کشاند. از آن جایی که این باکتری بسیار مقاوم می باشد، محققین بدنبال یافتن راهی برای مهار آن هستند و در پژوهش جدیدی در دانشگاه مریلند آن ها توانسته اند بدون استفاده از آنتی بیوتیک ها راهی برای مقابله با کلستریدیوم دیفیسیل بیابند.

این رویکرد جدید شامل طراحی آنتی بادی برای دو سم تولید شونده بوسیله کلستریدیوم دیفیسیل و سپس مهندسی مخمر Saccharomyces boulardii برای تولید آن ها است. این مخمر شایع ترین مخمر در مکمل های پروبیوتیک است. در ادامه محققین بعد از کشتن باکتری های گوارشی موش ها با استفاده از آنتی بیوتیک ، آن ها را با محصولات تولید شده بوسیله مخمر مذکور تغذیه کردند و سپس موش را به کلستریدیوم دیفیسیل آلوده کردند. نتایج نشان داد که این امر با کاهش التهاب همراه بود و مانع از مرگ جانور بوسیله عفونت شد. بررسی های بافتی روده موش ها نیز از کاهش التهاب و کاهش آسیب ناشی از کلستریدیوم دیفیسیل بود.

اگرچه استفاده از این رویکرد بسیار امیدوار کننده نشان داده است اما برای استفاده از آن در کارآزمایی های بالینی نیاز به مطالعات بیشتری است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه