تاریخ انتشار: دوشنبه 19 آبان 1399
روش کشت سه بعدی برای ایجاد درمان های شخصی برای سرطان

  روش کشت سه بعدی برای ایجاد درمان های شخصی برای سرطان

هر تومور سرطانی دارای سلول هایی است که به نظر می رسد ظاهر و عملکرد متفاوتی دارند و همین امر ایجاد درمان مناسب برای تومور هر فرد را برای محققین مشکل ساخته است و این در حالی است که اکثر تومورها در آزمایشگاه رفتار مشابهی را نشان می دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در پژوهشی جدید در دانشگاه پوردو محققین تکنیک کشت سلول سه بعدی را ارائه کرده اند که احتمال ایجاد درمان های شخصی را از طریق درک مشارکت انواع سلول های مختلف در تومور و رفتار سرطان مقدور می سازند.

در این رویکرد، محققین نمونه خون بیماران را گرفته و سلول های توموری منفرد را از نمونه خون جداسازی می کنند و با استفاده از آن ها تومورهایی را در شرایط ازمایشگاهی تولید کرده اند که این پتانسیل را دارند داروهای مختلف را روی آن ها کشت دهیم. در این مطالعه محققین یک وسیله مکانیکی را ساخته اند که می تواند سلول های توموری را با موفقیت جداسازی کرده و آن ها را درون جزایر ماتریکس ژل مانند کشت دادند. بعد از چند روز مشاهده شد که تعدادی از این سلول های منفرد به تومورهایی تبدیل شده اند که درجاتی از تهاجمی بودن را با توجه به زیرنوع سرطانی که از آن منشا گرفته اند، نشان می دهند. آن ها از همان ناهمگونی توموری برخوردار هستند و به خوبی ویژگی های تومور را تداعی می کنند. این رویکرد پلت فرم مناسبی را برای غربالگری های دارویی شخصی ارائه می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه