تاریخ انتشار: یکشنبه 07 دی 1399
تحقیقات ترس سرطانی شدن سلول های بنیادی در سلول درمانی ها را از بین می برد

  تحقیقات ترس سرطانی شدن سلول های بنیادی در سلول درمانی ها را از بین می برد

تحقیقات پیشگامانه اخیر منجر به دستاوردهایی شده است که نگرانی ها در مورد این که سلول های بنیادی انسانی می توانند حامل جهش های سرطان زا باشند را از بین می برد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سلول های بنیادی جنینی انسان، امید زیادی را در زمینه پزشکی بازساختی ایجاد کرده اند زیرا این سلول ها قادرند به هر نوع سلولی در بدن(از جمله نورون، قلب، پانکراس و سلول های کبدی) تبدیل شوند و از طرف دیگر پتانسیل خودنوزایی بسیار بالایی نیز دارند. به همین دلیل آن ها منبع بالقوه مناسبی برای استفاده در سلول درمانی هستند. یکی از نگرانی ها در مورد این سلول ها این است که آن ها به تدریج دچار جهش هایی شوند که منجر به سرطان می شود.

تیمی از محققین در دانشگاه اکستر نشان داده اند که سلول های بنیادی زمانی که در اولیه ترین یا طبیعی ترین حالت شان کشت داده می شوند، هیچ جهش سرطانی را با خود به همراه ندارند. این یافته ممکن است ترس موجود در مورد تناقضاتی که در مورد ثبات ژنتیکی سلول های بنیادی جنینی انسان وجود دارد را از بین ببرد. آنالیزهای توالی یابی RNA که این محققین روی سلول های بنیادی پرتوان طبیعی انجام داده اند نشان می دهد که وقوع جهش های سرطان زا در کشت این سلول ها نزدیک به صفر است. این یافته نه تنها ترس استفاده از این سلول ها در بالین را از بین می برد بلکه می تواند محققین و پزشکان را برای انجام مطالعه بیشتر روی آن ها ترغیب کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه