تاریخ انتشار: چهارشنبه 30 مرداد 1392
سلول درمانی روند بیماری را متوقف می کند
دکتر مسعود حسینیان

  سلول درمانی روند بیماری را متوقف می کند

شرکت سینا سل یکی از شرکت هایی است که در زمینه بیوتکنولوژی و سلول درمانی در زمینه بیماری های مختلف فعالیت می کند.برای آشنایی بیشتر با این شرکت و فعالیت هایی که انجام می دهد مصاحبه ای را با دکتر مسعود حسینیان، مدیر عامل شرکت سینا سل انجام شده که در پی می آید.
امتیاز: Article Rating
دکتر مسعود حسینیان، مدیر عامل شرکت سینا سل در گفتگو با خبرنگار سایت خبری بنیان، با اشاره به اینکه پروژه های تحقیقاتی این شرکت در زمینه سلول های بنیادی مزانشیم است توضیح داد: سلولهاي بنيادي از لحاظ منشاء به دو دسته عمده سلولهاي بنيادي جنيني و سلولهاي بنيادي بزرگسالان (adult) تقسيم مي شوند. از مهمترين سلولهاي بنيادي بزرگسالان سلولهاي بنيادي مزانشيم است. سلولهاي بنيادي مزانشيم در ترميم بافتهايي با منشاء مزانشيمي مثل استخوان، غضروف، ماهيچه، تاندون و چربي شركت مي كنند.سلول های بنیادی مزانشیم در بافت های مختلف بدن وجود دارند.اما تراکم آن ها در بافت های مختلف، متفاوت است.
طرح درمان بیماران مبتلا به نارسایی کلیه با سلول های بنیادی
وی در مورد فعالیت های اخیر شرکت گفت:در حال حاضر شرکت در حال بررسی تاثیر سلول های بنیادی روی بیمارانی است که نارسایی  کلیه دارند.این پروژه با همکاری دانشگاه تهران و بیمارستان سینا و همچنین دکتر نجفی در حال اجرا است.
وی با تاکید بر این امر که در پروژه های تحقیقاتی،  امنیت سلامت بیمار و کیفیت دارای اهمیت زیادی است افزود: این پروژه بر روی 15 بیمار که شدت بیماری در آن ها کم تر است  بررسی خواهد شد و در حال حاضر روی 6 نفر انجام شده است.آنچه که در تحقیقات برای ما حائز اهمیت است حفظ امنیت سلامت بیمار و سطح کیفیت تحقیق است.
طرح درمان بیماران مبتلا به ام اس با سلول های بنیادی
این مدیر عامل سابقه شروع فعالیت شرکت را از سال 87 دانست و افزود:اولین فعالیت های  تحقیقاتی ما در سال 87 و روی 25 نفر از افراد مبتلا به بیماران MS با همکاری مرکز تحقیقات دانشگاه تهران  صورت گرفت و دو سال به طول انجامید.
 وی درمورد نتایج این فعالیت توضیح داد: نتایج این تحقیقات بسیار امید بخش بوده است.همانطور که می دانید در حال حاضر این بیماری درمان قطعی ندارد.اما ما با سلول درمانی موفق شدیم روند بیماری را در بیماران متوقف سازیم.
طرح درمان بیماران مبتلا به آرتروز با سلول های بنیادی
 دکتر حسینیان ادامه داد: سپس با همکاری بیمارستان شریعتی به صورت پایلوت (طرح آزمایشگاهی) پروژه ای در زمینه بیماری آرتروز انجام دادیم.این فعالیت هم بسیار ثمر بخش بود، برای نمونه بیماری که قبل از سلول درمانی قادر به بالا رفتن از 5 پله نبود، بعد از سلول درمانی می توانست از 50 پله بالا برود.
طرح درمان بیماران مبتلا به نارسایی قلبی با سلول های بنیادی
وی با اشاره به این که شرکت بهترین نتایج را در زمینه بیماری های قلبی گرفته است گفت: در زمینه قلبی روی پنج مریض،  با همکاری بیمارستان امام خمینی و بیمارستان شریعتی به صورت آزمایشگاهی از سلول های بنیادی استفاده کردیم.عارضه های قلبی متفاوت است و در این پروژه ما حتی روی بیمارانی که به طور مادرزادی نارسایی قلبی داشتند به موفقیت رسیدیم.
دکتر حسینیان درمورد آخرین فعالیت های شرکت توضیح داد: در کنار فعالیت روی نارسایی های کلیوی، بررسی اثر استفاده از سلول های بنیادی روی نوع دیگری از  بیماری MS از آخرین فعالیت های ما بود.این پروژه که شش ماه است آغاز شده روی 10 بیمار انجام شد که روی هر بیمار به فاصله یک سال سلول های بنیادی تزریق می شود.
گفتنی است شرکت سینا سل در محل پارک فناوری پردیس مستقر می باشد.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه