تاریخ انتشار: یکشنبه 12 بهمن 1399
پروتکلی برای سلول درمانی در نوزادان

  پروتکلی برای سلول درمانی در نوزادان

سلول درمانی برای ناهنجاری های مربوط به نوزادان در فازهای اولیه کارآزمایی بالینی قرار دارد. با این حال، پروتکل ها برای انتقال درون سیاهرگی سلول درمانی در نوزادان هنوز ارزیابی نشده است و تصور می شود که دوز تجویزی بسیار مهم باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در کارآزمایی بالینی که سلول های اپی تلیالی آمنیون انسانی(hAECs) مورد استفاده قرار گرفت، محققین مشاهده کردند که سلول ها درون سیاهرگ و لوله مربوط به IV که برای انتقال محلول سلولی استفاده می شود، رسوب می کند. اثر این امر روی فرایند سلول درمانی به خوبی مشخص نیست. در ادامه این محققین سعی کردند که یک پروتکل بهینه را برای انتقال درون سیاهرگی سلول های hAECs به نوزادان خیلی زودرس تعیین کنند. پروتکل تزریقی استاندارد شمال استفاده از یک پمپ سرنگی برای انتقال سوسپانسیون سلولی طی 60 دقیقه و از طریق جریان خون است و این امر تحت تاثیر فاکتورهایی مانند حجم تزریق، غلظت های آلبومین و جهت سرنگ قرار دارند. این مطالعه نشان داد که  افزایش غلظت آلبومین به 4 درصد و قرار دادن سرنگ و لوله تزریق به صورت عمودی و افزودن حجم تزریق از  2 میلی لیتر به 6/0 میلی لیتر می تواند کارایی سلول درمانی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در این میان نرخ جریان اثر زیادی رو پروتکل سلول درمانی نداشت.

به عقیده محققین بهبودی پروتکل تزریق سلول و یافتن دوز بهینه می تواند سلول درمانی نوزادان را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه