تاریخ انتشار: پنجشنبه 31 مرداد 1392
ارايه دو روش جديد جراحي و اكوي سه بعدي قلب و عروق توسط استادان برجسته جهان در مشهد

  ارايه دو روش جديد جراحي و اكوي سه بعدي قلب و عروق توسط استادان برجسته جهان در مشهد

رييس ششمين كنگره بين المللي قلب و عروق رضوي از ارايه دو روش جديد جراحي و اكوي سه بعدي قلب و عروق توسط اساتيد برجسته جهان خبر داد و گفت: در اين كنگره اين دو روش جراحي و اكو پيشرفته به صورت زنده به جراحان و متخصصان قلب و عروق آموزش داده مي شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، دكتر سعيد عبدالحسيني درحاشيه برگزاري ششمين كنگره قلب و عروق رضوي در جمع خبرنگاران افزود: با استفاده از اين دو روش جديد جراحي، ميزان مرگ و مير بعد از عمل جراحي قلب كاهش مي يابد و هزينه هاي سنگين اقتصادي نيز به حداقل خود مي رسد. 
وي ادامه داد: يكي از اين روش هاي جراحي آيزن منگر (جراحي همزمان پيوند قلب و ريه) است كه توسط استاد برجسته اي به نام پروفسور باتيستا صورت مي گيرد و رزيدنت‌ها و جراحان قلب و عروق مي‌توانند اين روش را از وي بياموزند. 
عبدالحسيني افزود: اين روش جراحي بسيار سنگين و خاص بوده و از موفقيت بسيار بالايي در جهان برخوردار است. 
مدير عامل بيمارستان رضوي خاطر نشان كرد: خطر مرگ و مير در جراحي هاي قلب و عروق حدود ۴۰ درصد است اما ميزان مرگ و مير و از كار افتادگي بعد از عمل جراحي، در اين روش به اندازه قابل توجهي كاهش مي يابد. 
عبدالحسيني ياد آور شد: با انجام اين عمل جراحي، كشور ما از اعزام بيمار به خارج بي نياز خواهد بود. 
وي در توضيح روش جديد ديگر جراحي قلب و عروق كه قرار است به طور زنده پخش شود به پاكسازي رگ هاي خوني اشاره كرد و گفت: اين جراحي نيز توسط يك استاد برجسته به نام پاراپاس انجام مي شود كه بسيار كار مهم و شاخصي محسوب مي شود.
به گزارش ایرنا، همچنين عبدالحسني خاطر نشان كرد كه در اين كنگره براي اولين بار در ايران اكوي سه بعدي قلب توسط اساتيد برجسته آلماني و ايراني انجام مي شود. 
مدير عامل بيمارستان رضوي در توضيح مزاياي استفاده از اين روش كمك تشخيصي گفت: اكوي سه بعدي قلب به جراح كمك مي كند كه قسمت‌ها و زواياي مختلف قلب و عروق را مشاهده كند. 
عبدالحسني با بيان اينكه ايران در حوزه قلب و عروق از توانمندي هاي بسيار بالايي برخوردار است گفت: حضور استاتيد برجسته از سراسر جهان در اين كنگره خود تاييد كننده اين موضوع است. 
ششمين كنگره قلب و عروق رضوي از روز چهارشنبه به مدت سه روز در بيمارستان رضوي برگزار مي شود و آخرين نتايج و يافته هاي علمي در اين حوزه در اين كنگره ارايه مي شود . 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه