تاریخ انتشار: چهارشنبه 06 اسفند 1399
امیدوار کننده بودن فاز یک سلول درمانی برای درمان لنفودما

  امیدوار کننده بودن فاز یک سلول درمانی برای درمان لنفودما

بیماران مبتلا به لنفدمای مربوط به سرطان سینه(BCRL) کیفیت زندگی و عملکرد بازوی کاهش یافته ای دارند و درمان های موجب نیز بیشتر مسکن بوده و بهبودی در درمان لنفدما ایجاد نمی کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، مطالعات پیش بالینی نشان داده اند که سلول های بازسازی کننده مشتق از چربی(ADRCs) می توانند لنفدما را بهبود ببخشند. همین نتایج موجب شد که تیمی از محققین استرالیایی به ارزیابی این امر بپردازند که آیا این سلول ها می توانند واقعا در بالین نیز موجب بهبودی لنفدما شوند.

آن ها 10 بیمار مبتلا به لنفدمای مرتبط با سرطان سینه(BCRL) را با استفاده از سلول های ADRCs و یک لیپوترانسفر ازاد کننده اسکار تیمار کردند و در ادامه آن ها را برای یک، 3، 6، 12 و 48 ماه تحت نظر گرفتند. اولین نتیجه تغییر در اندازه بازو بود. دومین نتیجه بی خطر بودن این سلول ها، بهبودی علایم لنفدما و کیفیت زندگی بیماران بود. استفاده از این رویکرد درمانی موجب شد که شش بیمار نیاز به استفاده از داروهایی که به طور متداول برای بیماری شان استفاده می کردند نداشته باشند.

به عقیده محققین استفاده از سلول های مشتق از چربی می تواند به عنوان یک رویکرد درمانی موجب بهبودی و حتی درمان قطعی لنفدمای مربوط به سرطان سینه شود اما برای رسیدن به این ایده آل نیاز به مطالعات بیشتری است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه