تاریخ انتشار: یکشنبه 01 فروردین 1400
استفاده از ژن درمانی برای جلوگیری از حملات قلبی

  استفاده از ژن درمانی برای جلوگیری از حملات قلبی

محققان دانشگاه ویرجینیا با بررسی چگونگی تأثیر ژن ها بر خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر، شایع ترین شکل بیماری های قلبی را روشن کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از  Sciencedaily، آنها علاوه بر شناسایی انواع ژنی که بر این بیماری تأثیر می گذارد، دریافتند که به نظر می رسد به طور خاص یک ژن دارای اثر محافظتی باشد. پزشکان ممکن است بتوانند از این یافته ها برای شناسایی افراد در معرض خطر، درمان های بهتر و مداخلات پیشگیرانه استفاده کنند.

داروهای فعلی برای بیماری عروق کرونر عوامل خطر مانند کلسترول یا فشار خون بالا را درمان می کنند، اما این  رویکرد ژنتیکی برای شناسایی مکانیسم های دیواره رگ های خونی که بیماری در آن واقع شده است استفاده کرده است. این تیم، ژنی به نام MIA3 را شناسایی کردند که برای اطمینان از کلاهک های محافظ ضخیم و پایدار بسیار مهم به نظر می رسد. محققان اظهار عقیده می کنند این ژن پروتئینی تولید می کند که به نظر می رسد با القای تکثیر سلولهای عضلانی صاف اثرات مفیدی در تشکیل کلاهک دارد. در مدل های آزمایشگاهی، کاهش فعالیت ژن کلاهک های نازک تر و پایدارتر را ایجاد می کند. اگر بتوانیم فراوانی پروتئین MIA3 را در سلولهای عضلانی صاف افزایش دهیم ، ممکن است  بتوانیم از حملات قلبی جلوگیری کنیم.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه