تاریخ انتشار: شنبه 08 خرداد 1400
بازآفرینی جنین انسانی با استفاده از سلول های بنیادی

  بازآفرینی جنین انسانی با استفاده از سلول های بنیادی

محققان اخیراَ روشی ساده و موثر برای بازآفرینی ساختار اولیه جنین انسانی از سلول های بنیادی کشف کرده اند، که امکان مطالعه باروری و تولید مثل انسان را فراهم می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily، محققان دانشگاه Exeter انگلستان با همکاری دانشگاه کمبریج، ساختار اولیه جنین انسانی را با استفاده از سلول های بنیادی در محیط آزمایشگاه بازآفرینی کرده اند. تولید جنین های انسانی مصنوعی امکان مطالعه در زمینه ناباروری، شرایط مورد نیاز برای جلوگیری از سقط جنین و سایر عوارض ناخواسته باروری را فراهم می کند. از مدل های جنینی همچنین می توان برای بررسی شرایط مطلوب تولید جنین انسان در روش های کمک باروری همچون IVF استفاده کرد.

نتایج این پژوهش نشان داد که سلول های بنیادی انسان، توانایی تولید عناصر اصلی یک بلاستوسیست (اولین ساختار جنینی پس از تقسیم تخم بارور شده) را دارد.این محققان سلول های بنیادی را به گروه های مختلفی دسته بندی کردند و نشان دادند 80% آنها پس از 3 روز ساختارهایی را تشکیل می دهند که به طور قابل توجهی شبیه مرحله بلاستوسیست جنینی (توده ای از حدود 200 سلول که از تخم بارور شده پس از 6 روز تشکیل می شود) هستند. جنین های مصنوعی حامل ژن های فعال مشابهی با جنین های طبیعی هستند.

مرحله بعدی برای محققان این است که بدانند چگونه می توان جنین های مصنوعی را برای مطالعه مرحله حیاتی لانه گزینی جنین در رحم، چند روز بیشتر پرورش داد؛ چراکه در این مرحله اکثر جنین ها به درستی رشد نمی کنند. نتایج این پژوهش در مجله Cell Stem Cell در سال 2021 به چاپ رسیده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه