تاریخ انتشار: یکشنبه 28 شهریور 1400
ساخت داروی ترمیم‌کننده زخم بیماران پروانه‌ای توسط شرکتی دانش‌بنیان

  ساخت داروی ترمیم‌کننده زخم بیماران پروانه‌ای توسط شرکتی دانش‌بنیان

یک شرکت دانش بنیان توانسته است ترمیم کننده زخم بیماران پروانه‌ای در کشور را به تولید برساند و رنج این گروه از بیماران خاص را کاهش دهد

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد کاظم رشیدی مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولید فرآورده‌های طب سنتی نیکا تولیدکننده چند محصول درمانی است. وی در این باره توضیح می دهد: مهم‌ترین ویژگی فناوری محصولات ما استفاده از ترکیبات طبیعی و بهره‌گیری از فرمولاسیون ویژه‌‌‌ای است که تفاوت کرم‌های تولیدی را با سایر محصولات موجود مانند تفاوت میان انسان و ربات کرده به نحوی که کرم‌های ساخت شده با فرمول ما مانند موجود زنده عمل می‌کند و صرفاً یک ترکیب با فناوری شیمیایی رایج نیست و صرفاً برای یک هدف مشخص هم ساخته نشده بلکه به دلیل نوع مواد و ترکیب خاص همانند یک موجود زنده عمل می‌کند و چیزی شبیه به سلول‌های بنیادی است.

 

این فعال فناور ادامه داد: تنها دارویی که هم اکنون زخم بیماران پروانه‌ای را التیام و بهبود می‌بخشد کرم نیکا است. از اینکه بیماران که اغلب آنها کودک هستند و خانواده آنها با ساخت کرم‌های داخلی به آرامش می‌رسند، احساس خشنودی می کنیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، در مورد فرآیند اثرگذاری این دارو بیان کرد: داروی نیکا وقتی روی پوست استفاده می‌شود صرفاً یک کاربرد ندارد و مانند کرم‌های شیمیایی که فقط آبرسان یا فقط کلاژن ساز و یا ضد چروک است عمل نمی کند، بلکه این دارو هر آنچه پوست انسان نیاز دارد را تامین می‌کند و به سادگی همان کاری را انجام می‌دهد که سلول‌های بنیادی انجام می‌دهد.

بر اساس گفته های رشیدی، راه و روش ساخت این کرم کاملاً متفاوت از کرم‌های شیمیایی است. وی در این باره ابراز کرد: تمام عفونت‌های پای بیمار دیابتی با کرم نیکا از بدن بیمار خارج می‌شود و حتی فراتر از موضع زخم، عفونت‌‌های بدن بیمار هم به واسطه این دارو، خارج می‌شود.

رشیدی که از روغن زیتون با تاییدیه اتحادیه اروپا در محصولاتش استفاده می‌کند، در ادامه اظهار کرد: تولیدات شرکت ما به دلیل استفاده از محصولات طبیعی، مواد وارداتی ندارد و همه این مواد در باغ ها و مزارع کشورمان کشت می شود. از سوی دیگر، این امر سبب ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیلکرده شده است.

این فعال فناور با بیان اینکه مقدمات صادرات محصولات این شرکت به کشور سوریه فراهم شده است تاکید کرد: معتقدم شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند آبروی کشور را حفظ کنند بنابراین محصولاتی که ارائه می کنند، قابلیت های زیادی برای صادرات و ارزآوری برای کشور دارد.

 

پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه