تاریخ انتشار: یکشنبه 31 شهریور 1392
هدف کلینیک درد بالا بردن کیفیت زندگی بیماران است
دکتر فرید ابوالحسن قره داغی

  هدف کلینیک درد بالا بردن کیفیت زندگی بیماران است

مسئول کلینیک درد بیمارستان فوق تخصصی محک از راه اندازی بخش درد در این بیمارستان خبر داد و افزود: فضای فیزیکی بخش و تجهیزات خریداری شده در کنار هم یکی از پیشرفته ترین کلینیک های درد را در ایران فراهم کرده است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، دکتر فرید ابوالحسن قره داغی فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي تهران در مورد نحوه عملکرد کلینیک و بخش  درد گفت:ما در این کلینیک  و بخش برنامه های آموزشی و درمانی خواهیم داشت.برنامه های درمانی تشخیص و درمان سندرم های درد سرطانی برای کودکان است . بعد از بستری بیماران و انجام  شیمی درمانی،  بر اساس مشاوره ای که  آنکولوژیست می دهد ، اقدامات درد مرتبط با رشته خودمان  را از تشخیص تا درمان انجام می دهیم.
وی با بیان اینکه ما در رشته درد دو کار انجام میدهیم گفت: به موازات تمام رشته های تخصصی کارهای کنترل و تشخیص درد و سپس کارهای درمانی آن را انجام می د هیم.
این فلوشيپ فوق تخصصي درد با تاکید بر این موضوع که درد است که نام سرطان را ترسناک می کند ادامه داد: 35 تا 95 درصد بیماران سرطانی دچار درد هستند. یعنی از هر 10 بیمار 9 تا 9.5 بیمار دچار درد است.البته شدت درد بر حسب اینکه چه نوع سرطانی دارند متفاوت است.
دکتر قره داغی رسالت بخش درد را بالا بردن کیفیت زندگی بیمار دانست و افزود:حتی اگر بیماری از درمان سرطانش نتیجه مطلوبی را نگیرد و دوره بقای خاصی داشته باشد، وظیفه پرسنل درمانی، هم بر اساس اصول اخلاقی و هم اصول درمانی،کنترل درد و بالا بردن کیفیت زندگی بیمار است.
مسئول بخش درد بیمارستان محک آینده کلینیک درد را درخشان دانست و گفت: با توجه به تجهیزات خوبی که خریداری شده است در دو یا سه  ماه آینده اقدامات بهتری را برای بیماران انجام می دهیم.ما تنها بخش دردی در ایران هستیم که در یک سال گذشته 8 برنامه آموزشی در مورد دردهای مختلف داشتیم. هدف از تاسیس این بخش به غیر از درمان، رشد رشته درد است.
وی تصریح کرد: ما نسل اول این رشته هستیم و تعداد متخصصان این رشته زیر 50 نفر است. امیداواریم  این رشته در آینده رشد خوبی داشته باشد.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه