تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 30 مهر 1392
ثبت هفت سویه باکتری در بانک ژن جهانی توسط محققان کشور

  ثبت هفت سویه باکتری در بانک ژن جهانی توسط محققان کشور

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج از جداسازی، شناسایی و ثبت هفت سویه باکتری در بانک ژن جهانی (GenBank) توسط اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد واحد سنندج خبر داد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، عادل فاطمی با اعلام این خبر افزود: دکتر بهاره رحیمیان ظریف، عضو هیات علمی دانشکده علوم و دکتر هیوا کریمی دره آبی، عضو هیات علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد سنندج موفق به جداسازی، شناسایی و ثبت هفت سویه باکتری در بانک ژن جهانی (gene bank) شده‌اند.
 
فاطمی با اشاره به اینکه این باکتری‌ها به عنوان پروبیوتیک از دستگاه گوارش میگو و ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان جداسازی شده‌اند، اظهار کرد: این باکتری‌ها می‌توانند از نظر اقتصادی در جهت افزایش بازده تولید آبزیان در ایران حائز اهمیت باشند.
 
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد واحد سنندج ادامه داد: این باکتری‌ها از سویه‌های بومی مناطق غرب کشورند که برای اولین بار به اسم اعضای هیات علمی واحد سنندج ثبت شده‌اند.
 
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با همکاری دیگر پژوهشگران در دانشگاه آزاد سنندج سویه‌های تازه پروبیوتیک از دیگر فرآورده‌های آبزی پروری و فرآورده‌های لبنی بومی جدا شده تا به تولید تجاری منجر شود و فرآورده‌های پروبیوتیکی برای مصرف انسان و دام مورد استفاده قرار گیرد.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه