تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 28 آبان 1392
زایمان از طریق سزارین خطر فلج مغزی را پایین نمی آورد

  زایمان از طریق سزارین خطر فلج مغزی را پایین نمی آورد

طبق آخرین مطالعات صورت گرفته به وسیله محققین دانشگاه آدلاید و برخلاف باورهای طویل المدت جامعه پزشکی در مورد علل فلج مغزی، زایمان های سزارینی، مانع از ایجاد فلج مغزی در کودکان نمی شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در بزرگترین مطالعه صورت گرفته از این نوع، این محققین مطالعه ای را روی بیش از 3800 مورد فلج مغزی و تقریبا یک میلیون و هفتصد هزار کودک سالم انجام دادند.

یافته ها نشان داد که خطر فلج مغزی در زایمان سزارین انتخابی قبل از کار و یا سزارین اورژانسی در حین زایمان طبیعی کاهش نمی یابد.

بیش از یک قرن بدون این که شواهد خوبی در دست باشد تصور می شد که دلیل عمده فلج مغزی به دلیل سطح اکسیژن پایین یا تروما در زمان تولد است. حقایق ساده نشان می دهد که در بیش از 40 سال گذشته، میزان سزارین در استرالیا و بسیاری از کشورها رشد شش برابری داشته و از 5 درصد به 33 درصد رسیده است. این در حالی است که وقوع فلج مغزی در همان میزان 2 تا 2/5 به ازای 1000 تولد باقی مانده است.

این مطالعه سیستماتیک به وضوح نشان می دهد که دلایل فلج مغزی به میزان بسیار کمی به نحوه و نوع زایمان برمی گردد. بنابراین باید دلیل واقعی فلج مغزی را در جای دیگر جست وجو کرد.

این محققین استرالیایی اینک به دنبال بررسی دلایل ژنتیکی احتمالی این امر هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه