تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 دی 1390
سیگنالینگ سلولی کلید متوقف کردن رشد و مهاجرت سلول های سرطانی مغز

  سیگنالینگ سلولی کلید متوقف کردن رشد و مهاجرت سلول های سرطانی مغز

درمان سرطان مغزمشکل است زیرا سلول های سرطانی آن نه تنها به اندازه کافی در برابر شیمی درمانی قوی هستند، بلکه به اندازه کافی زیرک هستند که به دوراز تابش یا جراحی مهاجرت کرده و درجاهای دیگر مجددا رشد می کنند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ تحقیقات جدید در مرکز سرطان دانشگاه کلرادو نشان می دهد که چگونه می توان هر دو ویژگی را متوقف کرد.
به طور خاص ، سلول سیگنال خود را برای زنده ماندن ، رشد ، تکثیر و مهاجرت بکار می گیرد. دو سال پیش ، محققان مرکز سرطان CU نشان دادند که خاموش کردن یک خانواده از سیگنال های مغز، سلول های سرطانی را ضعیف کرده و آنها را حساس به شیمی درمانی می کند.
اما مشکل بزرگ دوم یعنی مهاجرت ، به قوت خود باقی ماند.
Amy Keating  محقق مرکز سرطان CU و نویسنده ارشد این تحقیق می گوید: ما مشاهده کردیم که با  خاموش کردن سیگنالینگ TAM در مغز، سلول های سرطانی مغز به مکانی دورتر خزیده و در آن نقطه جدید ممکن است مشکلات جدیدی را ایجاد کنند.
خاموش کردن مسیر  Axlنیز تغییر اندکی با جلوگیری از مهاجرت سلول ها ایجاد کرد.
 Keating و همکارانش با خاموش کردن مسیر سیگنالینگ MER مشاهده کردند سلول های سرطانی  تحت تأثیر قرار گرفته نه تنها حساسیت بیشتری نسبت به شیمی درمانی داشتند، بلکه قادر به فرارو مهاجرت به مناطق امن تر مغز نبودند.
Keating می گوید : "این نشان دهنده یک درمان جدید  است و مسیر جدید بالقوه ای را پیشنهاد می کند که هیچ کس قبل از آزمایش نکرده بود.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه