تاریخ انتشار: یکشنبه 08 دی 1392
 لیزر درمانی سرطان در مراحل اولیه 100 درصد با موفقیت همراه است
فلوشیپ جراحی سرطان

  لیزر درمانی سرطان در مراحل اولیه 100 درصد با موفقیت همراه است

یک فلوشیپ جراحی سرطان گفت: با استفاده از خاصیت بازتابش نور از سلول‌ها و با وارد کردن موادی به بدن می توان برخی از سرطان‌ها را به سرعت درمان کرد و از بسیاری از مرگ و میرهای ناشی از سرطان جلوگیری کرد.
امتیاز: Article Rating

دکتر سید هادی محمد نژاد در این باره به خبرنگار بنیان گفت: نور ليزر، انرژی بسيار زيادی دارد که برای خارج کردن توده های سرطانی و يا پيش سرطانی و همچنین برای از بين بردن علائم و نشانه های سرطان و کاهش درد به كار می رود .
وی با اشاره به اینکه لیزر بیشتر برای درمان سرطان های سطحی و يا داخل اعضای بدن است، خاطر نشان کرد: کاربرد لیزر برای درمان سرطان های پوست ، دهانه رحم ، حلق، حنجره، نای و مثانه به کار برده شده که در مراحل اولیه تشخیص نتایج مثبتی را در برداشته و موفقیت آن 100  درصد بوده است و در مراحل پیشرفته تومور، به کاهش عوارض بیماری کمک می کند.
این فلوشیپ جراحی سرطان با  لیزر ادامه داد: در یک روش لیزر درمانی ، لوله باريكی به نام آندوسكوپ داخل نای، مری، معده و روده ها ومجاری باز بدن می شود و این نور تومور را برداشته و يا از بين می برد. در نوعی دیگر به نام فتوديناميک تراپي دارویی حساس به نور به نام پورفيمرسديم که از خون انسان ساخته می شود،داخل تومورهای نزدیک سطح پوست تزریق و سپس پرتوهای لیزر به آن تابانده شده و تحریک دارو باعث تولید اکسیژن می ‌شود که سلول ‌های سرطانی را نابود می کند.
او تصریح کرد: در برخی مواقع که تومور پیشرفت کرده و یا در مراحل اولیه تشخیص سرطان نباشیم لیزر درمانی به تنهایی پاسخگو نیست و باید با سایر روش های درمانی مانند جراحی،شیمی درمانی و یا پرتو درمانی همراه شود.
محمد نژاد در خصوص مزایای لیزر درمانی ادامه داد: در این روش خونريزی و عفونت کمتر اتفاق می افتد از این رو صدمه كمتری به  بافت ها نسبت به جراحی زده می شود. همچنین با استفاده از لیزر می توان انتهای عصب را بسته نگه داشت تا انتشار سلول های سرطانی محدود شود.
این استاد دانشگاه با تاکید بر پرهزینه بودن ليزر درمانی نسبت به سایر روش ها ادامه داد: با توجه به اینکه لیزر درمانی در بسیاری از موارد گزینه مناسبی برای درمان سرطان است اما همه بیماران سرطانی با لیزر قابل درمان نیستند و باید دید چه طول موجی از لیزر متناسب درمان نوع خاصی از تومور است.
او اذعان کرد: استفاده از روش  فتودینامیک تراپی برای سرطان هايی نظير سرطان مثانه ، سرطان پستان و انواع ديگری از سرطان ها در مرحله تحقيق است و با موفقيت هايی همراه بوده است.

پایان مطلب/
 
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه