تاریخ انتشار: شنبه 28 دی 1392
تحول بزرگ درمان چین و چروک های پوست با استفاده از سلول های بنیادی
یک فوق تخصص جراحی پلاستیک

  تحول بزرگ درمان چین و چروک های پوست با استفاده از سلول های بنیادی

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در مورد استفاده از سلول های بنیادی در درمان چین و چروک پوست گفت: استفاده از سلول های بنیادی در این زمینه در دنیا شروع شده است، فعلا در ایران امکانات لازم را نداریم اما در آینده قابل دسترسی است.
امتیاز: Article Rating

دکتر عباس کاظمی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت و گو با "بنیان" گفت: استفاده از سلول های بنیادی در دنیا هم تحت یک شرایط خاص انجام می شود اما دورنمای استفاده از سلول های بنیادی که با تزریق چربی همراه باشد تحول بزرگی را در زمینه از بین بردن چین و چروک  ایجاد می کند.
وی افزود: استفاده از سلول های بنیادی در زمینه رفع چین و چروک پوست به تحقیقات بیشتری نیاز دارد.سلول های بنیادی در عین اینکه مفید هستند ممکن است عوارضی هم داشته باشد.برای مثال اگر سلول بنیادی را همراه با چربی  در قسمتی از صورت تزریق کنیم ممکن است چند سلول سرطانی در منطقه مورد نظر وجود داشته باشد که تزریق سلول های بنیادی باعث تحریک آن ها شود.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک با تاکید بر اینکه انتخاب بهترین درمان برای از بین بردن چین و چروک اطراف چشم بستگی به شرایط مختلفی دارد توضیح داد: این شرایط شامل سن، جنسیت بیمار و شرایط عمق چین و چروک و تغییراتی  که چین و چروک در صورت به وجود آورده است می شود.
وی ادامه داد: اگر تغییرات کم باشد از درمان هایی که میزان تهاجم آن ها کم تر است مانند بوتاکسٰ ، فیلرها، ژل های قابل جذب، و...استفاده می شود. البته باید توجه داشت نباید از ژل های دائمی که غیر متخصصین استفاده می کنند استفاده شود. زیرا فجایع زیاد و غیر قابل درمانی به همراه دارد.
دکتر کاظمی با بیان اینکه اگر تغییرات ایجاد شده در صورت بیشتر باشد از جراحی استفاده می کنیم گفت: در همه نقاط دنیا در درجه اول سعی می شود جراحی ها محدود باشد و از میزان جراحی های وسیع کم شود. همانطور که گفتم درمان ها به سمت درمان های غیر تهاجمی رفته است. اگر هم جراحی نیاز است سعی می شود حداقل برش ها زده شود  که عوارض کم تری داشته باشد.
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه