تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 01 بهمن 1392
سلول های بنیادی مزانشیمی این توانایی را دارند که وضعیت کلی مفصل زانو را بهبود ببخشند

  سلول های بنیادی مزانشیمی این توانایی را دارند که وضعیت کلی مفصل زانو را بهبود ببخشند

به دنبال جراحی مینسک زانو، یک تزریق ساده سلول های بنیادی می تواند درد را تسکین ببخشد و موجب رشد مجدد مینسک شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday،هر ساله در آمریکا بیش از یک میلیون عمل آرتروسکوپی زانو انجام می گیرد که اکثرا به منظور درمان مینسک زانو می باشد که قطعات گوه مانند غضروفی هستند و به عنوان کمک فنر بین استخوان ران و shinbone در مفصل زانو عمل می کنند.

 درمطالعه ای که اولین مطالعه از این دست می باشد، سلول های بنیادی مزانشیمی به صورت درون غضروفی و بعد از یک مینسکتومی پزشکی نسبی به فرد بیمار تزریق شدند. بیشتر بیمارانی که یک تزریق سلول های بنیادی مزانشیمی را بعد از جراحی کامل یا نسبی مینسک دریافت کرده بودند گزارش دادند که درد کمتری را احساس می کنند. در حدود 24 درصد بیماران نیز مشاهده شد که درسال اول حجم مینسک به میزان 15 درصد افزایش یافته است. اما در سال دوم هیچ افزایش حجم مینسکی مشاهده نشد.

نتایج نشان داد که دوز بالای سلول های بنیادی مزانشیمی می تواند با اطمینان  و  به صورت غلیظ شده به مفصل زانو تزریق شود بدون این که بافت غیر طبیعی حاصل شود.

این مطالعه از این لحاظ جالب بود که پیش از این انجام نگرفته بود و بیماران آرتریتی بهبود شدیدی را از نظر درد احساس کردند و در برخی نیز مینسک مجددا رشد کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
چهارشنبه, 28 اسفند,1392

لیلا عرب

فرشاد عزیز <br />با سلام <br />تزریق سلول های بنیادی از راه پوست زانو است و نیاز به جراحی ندارد.برای اطلاع از این که واجد استفاده از سلول درمانی هستید یا خیر به کلینیک اورتوپدی پژوهشگاه رویان مراجعه کنید.تلفن:22339951 تا 53

ﺳﻪشنبه, 27 اسفند,1392

فرشاد

سلام.من با 38سال سن دچار ساییدگی کشکک زانو میباشم.لطفاراهنمایی کنید برای ارتروز کشکک زانو از طریق سلولهای بنیادی با جراحی انجام میشودیاتزریق

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه