تاریخ انتشار: دوشنبه 07 بهمن 1392
پیوند سلول های بنیادی در کشور؛صرفه جویی 500 هزار دلاری را به همراه دارد
رئیس مرکز تحقیقات هماتولوژی و آنکولوژی و پیوند سلول های بنیادی

  پیوند سلول های بنیادی در کشور؛صرفه جویی 500 هزار دلاری را به همراه دارد

رئیس مرکز تحقیقات هماتولوژی و آنکولوژی و پیوند سلول های بنیادی و رئیس انجمن خون و سرطان بالغین ایران گفت: پیوندی که در خارج از کشور بین 500 هزار تا یک میلیون دلار هزینه دارد در بیمارستان شریعتی انجام می شود.
امتیاز: Article Rating

دکتر اردشیر قوام زاده، رئیس مرکز تحقیقات هماتولوژی، آنکولوژی و پیوند سلول های بنیادی و رئیس انجمن خون و سرطان بالغین ایران در گفت و گو با "بنیان" بیان کرد: بیمارستان شریعتی از نظر پیوند یکی از مراکز بزرگ دنیا است. تا کنون حدود 5 هزار پیوند مغز استخوان در این مرکز انجام داده ایم . در سال گذشته 435 پیوند انجام شد که شاید در دنیا یک یا دو مرکز باشند که سالانه بیشتر از 400 پیوند انجام می دهند.
این متخصص پیوند سلول های بنیادی تاکید کرد:  هیچ بیماری وجود ندارد که که احتیاج به پیوند داشته باشد و نتوان این پیوند را  در بیمارستان شریعتی انجام دهد.
وی در ادامه گفت: بیشتر از 77 درصد پیوندها با موفقیت همراه بوده است.
به گفته دکتر قوام زاده، انجام عمل پیوند سلول های بنیادی می تواند از طریق دریافت سلول های بنیادی از اعضای خانواده بیمار باشد.حتی در صورت هماهنگی می توان نیمی از سلول ها را از خواهر فرد بیمار و نیمی دیگر را از برادر فرد بیمار به دست آورد.
وی افزود: این در حالی است که اگر بخواهیم سلول از خارج وارد کنیم حدود 30 هزار تا 50 هزار دلار هزینه دارد.
رئیس مرکز تحقیقات هماتولوژی و آنکولوژی و پیوند سلول های بنیادی با اشاره به اینکه در سال های گذشته واردات و صادرات سلول با کشورهای دیگر انجام می شد گفت: در حال حاضر برای رد و بدل کردن و انتقال پول با مشکل مواجه هستیم. بانک ها تحریم هستند و امیدواریم با رفع تحریم امکان انتقال پول به وجود بیاید.
دکتر قوام زاده در ادامه با اشاره به ارسال سلول های بنیادی برای یک فرد بیمار در فرانسه گفت:  این کار بدون دریافت هزینه بود چون ا قادر به رد و بدل پول نبوده ایم اما امیدواریم با رفع تحریم ها، علاوه بر تسهیل داد و ستد سلول های بنیادی از بانک های ذخیره سلولی سایر کشورها، مشکل تبادل پول نیز برطرف شود.
لازم به ذکر استايران با بيش از 400 پيوند مغز استخوان در سال در كنار مركز سياتل آمريكا و مركزمدي  ندرسون، جزء 3 كشور برتر دنياست و با گسترش مراكز جديد اين پيوند به جايگاه بهتري نيز مي رسيم. 
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه