تاریخ انتشار: دوشنبه 28 بهمن 1392
بخش کشت سلولی در دانشکده پزشکی البرز راه اندازی شد

  بخش کشت سلولی در دانشکده پزشکی البرز راه اندازی شد

بخش کشت سلولی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز روزیکشنبه در آیینی با حضور اساتید دانشگاه راه اندازی شد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ، سرپرست بخش کشت سلولی دانشگاه البرز در زمینه اهمیت و نقش درمانی کشت سلولی گفت:روش سلول درمانی یا سل تراپی د سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته که در این نوع درمان، سلول های عضو و اندام آسیب دیده توسط سلول های دیگر درمان یا جایگزین می شود.
 
ˈعلیرضا شمس ˈ افزود: در درمان به روش سلول های بنیادین، سلول از بافتی مشخص از بدن فرد گرفته می شود و با تغییرات و تمایزاتی، سلول کشت شده را برای درمان فرد یا افراد دیگر که از نظر ساختاری مشابه هستند، آماده می کنند.
 
وی اظهار کرد: این روش درمانی به علت موثر بودن تا چند سال آینده از سایر روش های درمانی دیگر پیشی خواهد گرفت چرا که کشت سلولی در درمان قطعی برای همه بیماری ها از جمله بیماری دیابت ، آسیب های پانکراس، بیماریهای کلیوی ، عارضه های نخایی و عصبی ، بیماری پارکینسون ، ناباروری و سوختگی های شدید با کشت سلول های پوستی حایز اهمیت خواهد بود.
 
شمس با اشاره به نحوه استخراج سلول های بنیادین در دو گروه جنین و بالغ بیان کرد: در گروه جنین به طورمعمول سلول های بنیادین از بند ناف نوزاد و در گروه بالغ از خون یا مغز استخوان فرد طی مراحل مختلفی گرفته می شود.
 
وی ابراز امیدواری کرد با تلاش و مشارکت هر چه بیشتر مسوولان این علم پرهزینه و موثر از مرحله فعالیت های تحقیقاتی به مرحله کاربردی در درمان بیماری ها تغییر مسیر دهد و بتواند پاسخگوی نیازهای مراکز درمانی به روش سلول های بنیادین در سطح استان باشد.
 
سرپرست بخش کشت سلولی با بیان اینکه آزمایشگاه کشت سلولی را نقطه ثقلی میان همه رشته های پزشکی دانست افزود: تاسیس این مرکز را در آموزش دانشجویان و شکل گیری رشته تحصیلی تخصصی در این زمینه بسیار با اهمیت است.
 
وی در ادامه بیان کرد: انجام پروژه های مشترک با مرکز درمانی رویان و مراکز تحقیقاتی نانو تکنولوژی می تواند باعث پیشرفت هر چه سریعتر این مرکز شود. وی علاوه بر راه اندازی بخش کشت سلولی و بافت در دانشکده پزشکی البرز، استفاده از تکنولوژی نانو و راه اندازی مرکز نانو مدیسین را از اهداف دیگر این مرکز برشمرد.
پایان مطلب/ 
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه