تاریخ انتشار: دوشنبه 05 اسفند 1392
مادران مبتلا به لوپوس منعی برای بارداری ندارند
دانشیار گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران

  مادران مبتلا به لوپوس منعی برای بارداری ندارند

دانشیار گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به طور کلی چیزی که در بیماری های روماتولوژیک مخصوصا بیماری لوپوس و آتریت روماتوئید شایع است تولد نوزاد نارس یعنی با وزن کم و همچنین با سن تولد کم است.
امتیاز: Article Rating

دکتر سید رضا رئیس کرمی، دانشیار گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با بنیان افزود: در این بیماری ها مخصوصا لوپوس احتمال انتقال آنتی بادی از مادر به نوزاد وجود دارد که سبب می شود نوزاد به بیماری مشابه مادر مبتلا شود، البته این بیماری اکثرا گذرا است اما اگر قلب را درگیر کند ممکن است پایدار باشد.
وی در ادامه توضیح داد: لوپوس یک بیماری روماتیسمی خود ایمن است که توانایی گرفتار کردن همه ارگان های بدن از جمله پوست، کلیه، قلب، مغز و ریه را دارد.این بیماری در زنان 9 برابر آقایان است و بیشتر در سنین بارداری بروز پیدا می کند.
دکتر رئیس کرمی افزود: به همین دلیل است که خانمی که مبتلا به لوپوس است و باردار می شود نگران آینده نوزاد است که آیا بچه سالم به دنیا می آید ، زندگی طبیعی دارد و آیا در آینده بیمار می شود یا خیر.
دکتر رئیس کرمی به بیماران توصیه کرد: هنگامی که  بیماری تحت کنترل کامل درآمد و داروهای مصرفی به حد اقل ممکن رسید یا قطع شد تصمیم به بارداری بگیرید. تنها در صورت فعال بودن بیماری لوپوس پزشکان بیمار را از بارداری منع می کنند. در صورتی که پزشک تشخیص دهد بارداری سبب تشدید علایم بیماری و آسیب به مادر و جنین نمی شود اجازه بارداری می دهد.
وی در آخر تاکید کرد: راه های جلوگیری از تشدید لوپوس در دوران بارداری از هر شخص به شخص دیگر متفاوت است و پزشک باید پس از معاینه بیمار درمان مناسب که شامل مصرف انواع داروها یا منع انجام برخی فعالیت ها است را تجویز کند.اما بهترین راه این است که بارداری با اجازه متخصص و تحت نظر وی صورت بگیرد.
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه