تاریخ انتشار: شنبه 29 بهمن 1390
مکانیسم دفاعی جدیدی در برابر ویروس ها و سرطان شناسایی شد

  مکانیسم دفاعی جدیدی در برابر ویروس ها و سرطان شناسایی شد

گروهی از دانشمندان مرکز تحقیقات روماتیسم برلین و دانشگاه ژنو مکانیزم جدیدی از چگونگی مقابله سیستم دفاعی بدن ما در مواجه با مهاجمان ویروسی کشف کردند. بهره برداری از این مکانیسم در تولید واکسن امید تازه ای برای پیشگیری و درمان بهتر بیماری های عفونی و سرطان ارائه می دهد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily؛ سلول های T کشنده (سلولهای CD8 T) نشان دهنده عضو مهمی از سیستم دفاعی بدن ما هستند. آنها دارای ظرفیت ویژه ای برای شناسایی و کشتن سلول های حامل ویروس و باکتری و یا سرطان هستند. در نتیجه، سلول های T کشنده بخش مهمی از واکسن های آینده در برابرعفونت هایی نظیر ایدز، هپاتیت C و مالاریا و همچنین برای درمان سرطان خواهند بود.
در این مطالعه که در نشریه Science منتشر شده است، محققان به رهبری پروفسور  Max Löhning  ازدانشگاه پزشکی برلین و پروفسور Daniel Pinschewer ازدانشگاه ژنو ، مکانیسم جدیدی را که طی آن عفونت ویروسی توسط سلول های قوی و کشنده T مورد هدف قرار می گیرند را توصیف کردند.
Löhning می گوید: سلول های آلوده به ویروس در حال مرگ ،خود شان به سلول های T کشنده هشدار می دهند . ویروس ها باعث مرگ سلول های آلوده شده و درنتیجه اجزای سلولی منتشرمی شود.
چنین موادی، زمانی که منتشرمی شوند نشان دهنده آسیب هستند و به عنوان زنگ خطر عمل می کنند. دانشمندان دریافتند که سلول های T کشنده می تواند این مواد هشدار دهنده  را که اینترلوکین 33 (IL-33)  نام دارد حس کنند.
 IL-33  در سلول های تشکیل دهنده داربست سلول های T کشنده، طحال و غدد لنفاوی وجود دارند و هنگامی که سلول های چنین داربست هایی می میرند آزاد می شوند.
موش فاقد ژن IL-33 موفق به تشکیل ارتش بزرگ T کشنده سلولی پس از عفونت ویروسی نمی شود و در نتیجه حساس به انواع مختلفی از عفونت های ویروسی می شود. در مقابل، IL-33 می تواند به طور مصنوعی برای افزایش سلول های T کشنده ، که در پاسخ به واکسن تولید می شود مورد استفاده قرار گیرد. این یافته جدید می تواند کلید تولید واکسن های موثر علیه بیماری های عفونی و سرطان را فراهم کند.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه