تاریخ انتشار: شنبه 27 اردیبهشت 1393
استفاده از کوچک ترین داربست های تولید شده در جهان برای ساخت کبد

  استفاده از کوچک ترین داربست های تولید شده در جهان برای ساخت کبد

یک کمپانی بریتانیایی با استفاده از یک تکنولوژی که در اصل برای تحقیقات فضایی استفاده می شود، پروژه ای پیشگامانه را به منظور بهبود درمان های موجود برای بیماری های کبدی ارائه داده اند. هدف نهایی این پروژه تولید نسل جدیدی از جایگزین های کبدی با استفاده از فیبرهایی صدها برابر نازک تر از موی انسان است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، در حال بسیاری از بیماران کبدی در انتظار دریافت پیوند هستند و برای برخی از آن ها این اتفاق هرگز نمی افتد و در واقع 14 درصد از این بیماران نیاز مبرم به پیوند کبدی دارند.

در حال حاضر، کمپانی الکترواسپینینگ(TECL) پروژه ای را به منظور بهبود درمان های بیماری های کبدی سرمایه گذاری کرده است تا بتوانند نسل جدیدی از جایگزین های کبدی را طراحی کنند.

این پروژه موفق به ایجاد مینی کبدهای کوچکی شده است که اصطلاحا آن ها را ارگانوئید می نامند. این ارگانوئیدها شامل سلول هایی هستند که دارای عملکرد سلول های کبدی هستند و می توانند برای درمان بیماری های مربوط به کبد مانند هموفیلی مورد استفاده قرار گیرند.

این کمپانی از تکنیک الکتروریسی برای تولید فیبرهایی استفاده کرده اند که صدها برابر نازک تر از موی انسان هستند. این فیبرها به درون داربست های سه بعدی میکروسکوپی که با چشم دیده نمی شوند ریسیده می شوند. این فیبرها از پلیمرهای سنتتیک دارای تاییدیه ساخته شده است که رفتار سلولی بافت های انسانی را تقلید می کنند. این داربست ها به وسیله FDA مورد تایید قرار گرفته است.

دکترRonayne می گوید: این داربست های میکروسکوپی محیط ایده آلی را برای حمایت رشد سلول های کبدی سه بعدی دارای عملکرد ارائه می دهند. هدف اصلی این پروژه برداشتن گامی مهم در طب ترمیمی آینده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه