تاریخ انتشار: پنجشنبه 29 خرداد 1393
مونیتور کردن فشار چشم در بیماری گلوکوم با استفاده از سنسور ایمپلنت شده

  مونیتور کردن فشار چشم در بیماری گلوکوم با استفاده از سنسور ایمپلنت شده

محققین موفق به ایمپلنت کردن سنسورهای درون چشمی برای اندازه گیری تغییران فشار چشمی شده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، مونیتور کردن فشار درون چشم برای تشخیص اولیه گلوکوم بسیار کلیدی است. در این بیماری عصب چشم آسیب می بیند. این بیماری فقط در آمریکا دلیل نابینایی بیش از 2/2 میلیون نفر است. در مطالعه ای جدید محققین دانشگاه واشنگتن سنسوری را طراحی کرده اند که به طور ثابت درون چشم فیکس می شود و تغییرات فشار درون چشم را به طور مداوم مونیتور می کند.

محققین به دنبال این هستند که این سنسور را زمان جراحی آب مروارید و استفاده از لنز مصنوعی درون چشم بیمار قرار دهند. این سنسور تغییرات فشار درون چشم را سریعا تشخیص می دهد و این اطلاعات را به صورت وایرلس و با استفاده از امواج رادیویی منتقل می کند.

فشار چشم نیز مانند فشار خون در طول روز نوسان دارد، اگر فشار درون چشم بالا برود، بدون این که درد یا نشانه ای داشته باشد، می تواند منجر به شروع آسیب عصب بینایی شود. فشار درون چشمی افزایش یافته دلیل اصلی گلوکوم است.

دستگاهی که این محققین ساخته اند شامل یک سنسور فشار و چیپ رادیوی و یک آنتن است که در پیرامون لنزهای مصنوعی کشیده شده است.

پیش از این هیچ کس موفق نشده بود که الکترونیک را درون لنزهای چشمی به کار ببرد و به نظر می رسد که این محققین موفق به این کار شده اند.

اگر بتوان این سنسور را به درون لنزهای درون چشمی طی جراحی اب مروارید  ایمپلنت کرد، دیگر احتیاجی به جراحی های بیشتر برای بیماران نخواهد بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه