تاریخ انتشار: شنبه 31 خرداد 1393
با کنترل دیابت می توان عوارض آن را به تعویق انداخت
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه:

  با کنترل دیابت می توان عوارض آن را به تعویق انداخت

یک نفرولوژیست با اشاره به بیماری نفروپاتی در بیماران دیابتی گفت: نفروپاتی دیابت و در واقع درگیری کلیه در دیابت جز عوارض بسیار مهم دیابت است که منجر به دیالیز و عوارض پس از آن می شود. اما با کنترل دیابت می توان ابتلا به آن را به تعویق انداخت.
امتیاز: Article Rating

دکتر خدیجه مخدومی، نفرولوژیست وعضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در گفت و گو با خبرنگار سایت خبری با تاکید بر اینکه "بنیان" افزود: نفروپاتی یعنی اختلال در عملکرد کیله که در نهایت  منجر به از بین رفتن عملکرد کلیه و رسیدن بیمار به مرحله انتهایی یعنی شروع دیالز یا پیوند کلیه به عنوان درمان جایگزین می شود.
وی با تاکید بر اینکه دیابت یک بیماری بسیار شایع، نه تنها در ایران بلکه در دنیا است و جمعیت زیادی از مردم دنیا به دیابت مبتلا هستند ادامه داد: با توجه به اهمیت بیماری دیابت و اهمیت نفروپاتی در بیماران دیابتی، درمان نفروپاتی همیشه موضوع بحث سمینار های مرتبط است.
این نفرولوژیست به این سوال که درمان های رایج بیماری نفروپاتی چیست، پاسخ داد: بر حسب اینکه دیابت نوع یک است یا  نوع دو از درمان های مختلف مانند داروهای خوراکی پایین آورنده قند خون، انواع ترکیبات انسولین  برای پایین آوردن قند خون، کنترل فشار خون و... استفاده می شود.
دکتر مخدومی با تاکید بر اهمیت پیشگیری اظهار کرد: با پیشگیری مناسب می توان عوارض دیابت را به تاخیر انداخت. در واقع  فرد مبتلا به دیابت باید بداند بیماری اش درمان قطعی و ریشه کن ندارد و باید یاد بگیرد چگونه زندگی خود را با بیماری تنظیم کند.
وی افزود: با کنترل درست قند خون و فشار خون، رژیم غذایی صحیح ، نحوه زندگی سالم، تحرک فیزیکی به حد کافی  و کنترل عوارض بیماری در دیگر نواحی بدن مانند قلب، چشم و... و همچنین مراجعه مکرر به پزشک و تحت نظر پزشک متخصص بودن می توان عوارض دیابت را به تاخیر انداخت.

انتهای پیام/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه