تاریخ انتشار: چهارشنبه 30 فروردین 1391
پیوند سلول بنیادی عصبی به نخاع  با درمان های مکمل و ترکیبی

  پیوند سلول بنیادی عصبی به نخاع با درمان های مکمل و ترکیبی

با توجه به مطالعه انجام شده توسط  گروهی ازمحققان کره ای ، درمان های مکمل و ترکیبی، توانایی به حداکثر رساندن تاثیر پیوند سلول های بنیادی عصبی (NSC) برای ترمیم نخاع در مدل موشی را دارا می باشد.


امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از EurekAlert ، دکتر Byung G. Kim   نویسنده این مطالعه از دانشگاه Ajou گفت: پس از پیوند، سلول های بنیادی عصبی پتانسیل درمانی خود را درمعکوس کردن فرآیندهای پیچیده پاتولوژیک ناشی ازآسیب نخاعی ثابت کردند. با این حال، غلبه بر بسیاری ازموانع با پیوند NSC به تنهایی امکان پذیر نیست.
این مطالعه نشان داد که ترکیبی ازاستراتژی های درمانی مانند استفاده ازداربست پلیمری، neurotrophin-3  (NT3) و chondroitinase (آنزیمی که به هضم زخم گلیال پس از آسیب نخاع کمک می کند) به مزایای درمانی پیوند NSC می افزاید. کاشت یک داربست پلیمری طراحی شده در حفره زخم، محیط مساعدی را برای رشد عصب فراهم می کند. ترکیب ژن NT3 به ​​سلول های پیوندی ، سبب بهبود بقا و مهاجرت سلول شده و chondroitinase تاثیرمثبتی بر فعالیت عصبی بین داربست و طناب نخاعی دارد.
این مطالعه شامل چهار گروه حیوان بود و تنها یکی از آنها شامل ترکیبی کامل ازهمه درمان ها است. موش های گروه درمان ترکیبی کامل ، بهبودی را دربازگشت پلاستی سیتی نورونی  و میلین سازی مجدد درماده سفید نشان دادند. هر چهار گروه تحت تست عملکرد ی برای بررسی بهبود حرکتی قرار گرفتند.
دکترKim  توضیح داد: موش های گروه درمان ترکیبی کامل، هماهنگی های خوبی در حرکات و بهبودی در موقعیت مچ پا و کاهش اشتباهات پنجه پا نشان دادند.
با توجه به موفقیت آنها ، محققان به این نتیجه رسیدند که درمان های مشابهی برای انسان درشرایط آسیب مزمن نخاعی قابل انجام است.
دکترKim وسایرنویسندگان این مطالعه می گویند: ما بر این باوریم که نتایج ما پیامدهای بالینی مهمی در مورد طراحی آینده NSC براساس استراتژی های درمانی جدید درقربانیان ناشی از آسیب نخاعی به دنبال خواهد داشت.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه