تاریخ انتشار: یکشنبه 29 تیر 1393
ایجاد تکنیک های پیش گامانه سلول های بنیادی برای ترمیم شکستگی ها و جلوگیری از قطع عضو

  ایجاد تکنیک های پیش گامانه سلول های بنیادی برای ترمیم شکستگی ها و جلوگیری از قطع عضو

تکنیک پیش گامانه جدیدی به وسیله محققین دانشگاه Canterbury Christ Church ایجاد شده است که از سلول های بنیادی خود فرد برای رشد استخوان، ترمیم شکستگی و جلوگیری از قطع عضو استفاده می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، پروفسور Anan Shetty و همکاران  تکنیکی ارائه کرده اند که از یک ژل برای سیگنال دادن به سلول های بنیادی برای شروع فرایند ترمیم استفاده می کند.

این فرایند شامل جمع آوری مغز استخوان از لگن بیماران، جداسازی سلول های بنیادی از آن ها و سپس سانتریفیوژ کردن این سلول ها و  مخلوط کردن آن ها با نوعی ژل کلاژنی ویژه است. سپس این مخلوط را  با استفاده از یک روش جراحی با حداقل تهاجم به مکان شکستگی تزریق کردند. سلول های بنیادی در تمام مدتی که در تماس با شکستگی هستند مشغول تکثیر، رشد و ترمیم و ایجاد استخوان جدید هستند.

از طرف دیگر، سلول های بنیادی برای اینکه فرایند ترمیم را شروع کنند و تبدیل به نوعی بافت خاص مانند استخوان شوند احتیاج به سیگنال های شروع دارند. مشکلی که برای پیوند سلول های بنیادی به محل شکستگی وجود دارد این است که استخوان نمی تواند به تنهایی سیگنال های شیمیایی لازم برای شروع فرایند ترمیم را ارائه دهد.

این محققین پتج سال تمام روی ایجاد ژل کلاژنی که بتواند با سلول های بنیادی مخلوط شود و سیگنال های شیمیایی مذکور را برای شروع فرایند ترمیم و رشد استخوان جدید ارائه دهد کار کرده اند. از طرف دیگر، عمل جراحی برای وارد کردن  این مخلوط ژل و سلول، با بیهوشی عمومی و با حداق خطر صورت گرفت که حدود 30 دقیقه طول کشید و بیماران می توانند همان روز مرخص شده و به خانه بازگردند.

این روش جدید در مقایسه با سایر روش های مرسوم ساده تر و بی خطرتر هستند. بیمارانی که از این روش جدید بهره می برند قادرند تقریبا بلافاصله بعد از جراحی شروع به راه رفتن کنند و مدت زمان بهبودی نیز تقریبا نیمی از سایر روش ها است. تمام هزینه ای که این فرایند احتیاج دارد حدود 3000 یورو می باشد که  در مقایسه با هزینه های گزافی که بیماران به دلیل قطع عضو، پروستتیک و معالجات مرسوم می پردازند کمتر می باشد.

مطالعات بالینی که این محققین انجام داده اند از موفقیت 95% این روش خبر می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه