تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 28 مرداد 1393
راه حلی جذاب برای ترمیم قلب

  راه حلی جذاب برای ترمیم قلب

سلول درمانی گزینه ای امیدوارکننده برای ترمیم بافت قلبی آسیب دیده به دلیل حمله قلبی است. با این وجود، بزرگ ترین مانع برای سلول های بنیادی قلبی این حقیقت است که بافت قلبی دایما در حال حرکت است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، زمانی که پیوند سلولی انجام می شود معمولا حفظ سلول یکی از مشکلات است و این امر در مورد قلب به مراتب مشکل تر است. عمل پمپاژی قلب می تواند سلول ها را به خارج از اندام بشوید و منجر به از دست رفتن سلول ها یا وارد شدن این سلول ها به سایر اندام ها شود و در نتیجه این سلول درمانی به نوعی هدر می رود.

دکترCheng که از متخصصین طب ترمیمی است به دنبال حفظ سلول های بنیادی قلبی برای مدت زمان طولانی تری است تا این سلول بتوانند وظیفه ترمیمی خود را انجام دهند. در سال 2010، او نشان داد که این امکان وجود دارد که نانوذره های آهن را به سلول های بنیادی قلبی بچسبانیم و یک میدان مغناطیسی را برای نگه داشتن این سلول ها در مکانی که مورد نیاز هستند استفاده کردند.

اما در این مطالعه، Cheng این فرایند را یک گام به جلوتر برده است. او نانوذره هایی از یک داروی آنمی مورد تایید FDA به نام Feraheme برای نشان دار کردن سلول های بنیادی قلبی استفاده کردند، سپس از آهن ربا برای هدایت این سلول ها به قلب رت های مبتلا به بیماری قلبی استفاده کردند.

میدان مغناطیسی به طور شدیدی حفظ سلول ها و اثرات دارویی را بهبود می بخشد.دکترCheng و همکاران گزارش داده اند که این فرایند حفظ سلول ها را تا سه برابر افزایش می دهد. این حقیقت که این مارکر که ما استفاده کرده ایم یک داروی مورد تایید FDA است بدین معنی است که ما یک گام به درمان این شرایط بالینی نزدیک شده ایم.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه